ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

העיתונים מציגים: מה יש לנו להציע לסוכות תשע"ה?

מוספי נושא, מגזיני כרומו, כתבות צבע מרתקות, ראיונות נדירים ואפילו דיסקים חסידיים • סיכום החג בעיתונות הכתובה

צלם:פלאש 90
צלם:פלאש 90

ביקורת עיתונות היא מטלה יומרנית ומורכבת, וככל שמדובר בעיתונות החרדית - גם רגישה במיוחד, כל פרגון או 'עקיצה' זוכים לפרשנויות מתוחכמות ולפלפולי סרק. לפיכך, העדפנו להימנע מכך.

עם זאת, ובשל הקושי להתעלם מארגזי הניירת המציפים אותנו בכל חג, ביקשנו מעורכי ואנשי העיתונים השונים - יומונים ושבועונים - לכתוב לנו בכמה מילים אלו הדגשים ייחודיים, מוספים או כתבות מרתקות נוכל למצוא אצלם.

את הטקסט שהעבירו, ערכנו במעט והצגנו לפניכם, לפיכך קחו אותו בע"מ כמתבקש. עם זאת, דומה שדי בכך כדי לקבל תמונת מצב עדכנית, ולרכוש - אם עדיין לא עשיתם זאת - את העיתונים שיספקו את דרישותיכם לימי חול המועד הממושכים.

הסדר, מיותר לציין, לפי הגעת החומרים למערכת.


בני רבינוביץ', מעורכי 'יתד נאמן':
ממעמקים – המוסף התורני:

'מוסף שבת קודש' מוקדש הפעם לנגיעה במעמקי הנפש, התפילה: פאנלים, ראיונות, סיפורים, שנפתח בכבשונם של זקני וגדולי הדור זצוק"ל ויבלחט"א, כינוס מיוחד למוסף של גדולי תורה ויראה המשרטטים ציוני דרך בנבכי הנפש והמילים; הכח לשנות את האדם ואת הטבע. שו"ת מיוחד עם הגאון רבי יצחק זילברשטיין שליט"א, ושיחה במעונו של הגאון רבי ברוך וייסבקר שליט"א. פאנל של רבני קהילות, סקירה על הרג הגעש הקרלינאי אל מול סוד הדממה בסלונים. על תפילת נשים, על מוסד התפילה של "זכרון מוישה", וגם פאנל עם רופאים בכירים שמספרים על נעילת דלתי הרפואה ופתיחת שערי התפילה. ועוד מגוון גדול של כתבות, מאמרים וסיפורים בנושא התפילה.

צופן משפחתי – מוסף נושא

חצי שנה לאחר ההצלחה הגדולה של מוסף הנושא 'מראה מקום' (פסח תשע"ד) ושנה לאחר מוסף 'חולמים ומגשימים' (סוכות תשע"ד), שקבעו סטנדרטים חדשים במוספי החגים של היומונים החרדיים וזכו לתגובות נלהבות, מציג הפעם 'יתד נאמן' את מוסף הנושא המרתק לחג הסוכות תשע"ה: 'צופן משפחתי' – מוסף נושא בניחוח 'ריאליטי', שבמסגרתו מתלווים כתבי 'יתד נאמן' ל-18 מסעות מרתקים ודינאמיים, גדושי התפתחויות ותהפוכות, של צאצאים המנסים לפסוע בעקבות תעלומה משפחתית מעניינת, מתעד שלב אחר שלב את תהליך חיפוש המידע, איתור מסמכים שישפכו אור על התעלומה, גביית העדויות ולעיתים גם יציאה למקום שבו מסתתר פתרון התעלומה המשפחתית – עד לרגע המרגש שבו האמת נחשפת.

המוסף עוסק הן בתעלומות משפחתיות בתוך הציבור החרדי, והן בתעלומות משפחתיות מרתקות מרחבי העולם.

בין השאר מתחקה המוסף לראשונה אחר 'סוד מאה הציציות' של הגאון רבי חיים פנחס שיינברג זצ"ל, חושף את אחיו האבוד של הגאון רבי מרדכי מן זצ"ל, מתעד את פתרון תעלומת מקום קברו של סבו של הגרב"מ אזרחי שליט"א – שנסע עם קהילתו לדרום-אפריקה, נהרג בתאונת דרכים ונקבר במקום עלום שנחשף רק לאחר 70 שנה, וחושף את סודו המופלא של ר' דוד לייב שוורץ זצ"ל - גבאי הצדקה האגדי. בחלק ה'כללי' של המוסף, מאתר איש העסקים רוני לרנר את רוצח בני משפחתו, יוסף שרמי מפצח את תעלומת מותו וקבורתו של סבו שנפטר יומיים לאחר עלותו מתימן, ופוסע בעקבות שורה של סיפורים עולמיים שבהם גילו אנשים סודות מההיסטוריה המשפחתית.

עולו אושפיזין

מגזין חובק עולם, כולל ראיונות, כתבות ומסעות. במרכז המוסף: פרוייקט נרחב על מכניסי אורחים מסביב לגלובוס

"עוד סיפור אחד ודי"

לא פחות מ-15 סופרים חרדים מעלים את גיבורי הסיפורים הפופולריים לעלילה חדשה: מוסף סיפורי החג בקונספט מפתיע.

'חוזרים הביתה'

מגזין הנשים "קטיפה" של יתד נאמן' מוקדש הפעם לנושא 'חוזרים הביתה', כולל ראיונות עם נשים שויצרו על קריירה משגשגת למען הבית, מסע אל בתי גדולי הדור, ניתוחים פסיכולוגים, פרויקטים, כתבות, סיפורים וטורים.

"יתד שלנו" – מוסף הילדים

ושבתה הארץ – פרויקט מיוחד: סיפורים לילדים בניחוח שנת השמיטה


מערכת המבשר:
עיתון "המבשר" מציג לחג לא פחות מ-9 תוספות מלבד 'הכותרת'. גורם בכיר ב"המבשר" סיפר ל"בחדרי חרדים" כי "העבודה על גיליונות החג נמשכה על פני שלושה חודשים תמימים", וכי "צוות סופרי העיתון עמל על שלל משימות במגוון תחומים ונושאים שיוצרים יחד חבילת תוכן איכותית ומרתקת שכמותה טרם הופיעה". לדבריו, "בסייעתא דשמיא ובכוחות משותפים הצלחנו גם הפעם להפתיע את הקוראים בחומרים חדשים לגמרי, בכיוונים מקוריים ובלתי צפויים ובהגשה משובחת ומהוקצעת, כיד ה' הטובה על כל העושים במלאכה. המשוב הגדול שאנו מקבלים מקוראי 'המבשר' לאחר כל אחת ממהדורות החגים, מדרבן אותנו להמשיך ולהשקיע בחגים הבאים".

גיליון נושא: מזל וברכה
ב'המבשר' אומרים כי "גיליון הנושא של חג הסוכות, אשר בו "נידונים על המים", פורש לראשונה את סיפורה העשיר והמרתק של הכלכלה היהודית מאז ועד הלום. זוהי יצירה מונומנטלית המקפלת בתוכה, על פני 180 עמודים, את העלילות של ימי השפל והצניחה כמו ימי התהילה והנסיקה בענפי הכלכלה השונים שבהם הטביעו יהודים בכל הדורות את חותמם. פרויקט מיוחד מצביע על היהודים בני זמננו המושכים בחוטים ומשרטט את תחומי השפעתם בכל רחבי העולם. הגיליון מכיל סדרת ראיונות אישיים ונרחבים עם אילי ההון: מיכאל מירילאשוילי, לב לבייב וחיים פינק - הפורשים לראשונה את משנתם, ומדברים בגילוי לב על בית אבא ודרך ישראל סבא כערובה להצלחתם".

גיליון סיפורים: אושפיזין עילאין
במערכת הבמשר אמרו כי "הסיפורים שנבחרו לגיליון הסיפורים של חג הסוכות, על ידי מיטב סופרי 'המבשר', הם סיפורים אמיתיים לחלוטין שאירעו עם שארי בשרם הקרובים ביותר שאירחו בביתם ובסוכתם אורחים יוצאי דופן. הם עצמם היו עדים להתרחשות שהובילה אל עלילת הסיפור. הם עצמם זוכרים היטב את האושפיז שחולל מפנה וטלטלה בבית כולו, איש איש וסיפורו, איש ואיש ואושפיזו. בנוסף מכיל המוסף הייחודי תיאור תוסס ומרתק על סדרת דמויות ייחודיות שהופיעו כאורחים עד שהיו לחלק בלתי נפרד מהווי החיים של מאה שערים העתיקה. כינוס כל הדמויות הללו תחת ענפי סכך סיפורי אחד יוצר מארג אנושי ונוגע ללב".

גיליון קהילות: אגודים במצוות
"התוספת השבועית המרהיבה 'קהילות' המצורפת ל'המבשר' מדי יום שלישי לובשת חג: גליון חג הסוכות של 'קהילות' רוקם לראשונה מארג מאלף ונוסטלגי סביב התופעה המרתקת: יהודים מדורנו ומדורות עברו, שלבם השתלהב ונכרך סביב מצווה אחת מיוחדת עד שהפכה על-ידם לשליחות ולמפעל חיים רוחני. קפידות שנשכחו, מצוות נדירות, סגולות עתיקות ועוד, ששבו לתחיה והפכו נחלת הכלל בזכות 'יהודים של מצווה' מקהילות, סגנונות ומקומות שונים – משובצות בפסיפס מרהיב בין דפי הגליון ומביאות לידי ביטוי מרתק את המציאות הייחודית שמעולם לא תוארה. בגליון המורחב מתמיד יש גם פרויקט חג מוזיקלי מיוחד: טובי בעלי המנגנים האמונים על מוקדי השמחה המפורסמים בירושלים בימי החג, משוחחים על הניגון והריקוד מנקודת מבטם שממרומי במת התזמורת".

גיליון שבועי: מסע בין יבשות
"גיליון שבועי של 'המבשר' לוקח את הקוראים למסע ארוך, שמתחיל בגבול הצפון המצוי על סף רתיחה, חודר למוצב האו"ם במעבר קונייטרה ומביא משם את הקולות. משם מפליג הגיליון לאירלנד ששההצליחה להתגבר על עשרות שנותצ סכסוך אלים באמצעות הסכם שלום שברירי. משם לזירת הקרבות בקרים, תוף התוודעות מקרוב למצב היהודים שהפכו לפליטים באוקראינה.ומשם לסין הרחוקה, להצצה מרתקת לטעויות המביכות שגורמים יצרני תשמישי הקדושה הסיניים".

גיליון תורני: שני גיליונות
"המבשר" מציג לחג גליון תורני מוגדל בכמות ובאיכות, ובראשו שיחה מאלפת ומרתקת עם הגאון רבי משה צדקה שליט"א, ראש ישיבת 'פורת יוסף' ומגדולי מרביצי התורה בדורנו המתייחס לבעיות השעה ולדברים העומדים על הפרק, לצד הוראות והדרכות מקיפות בענייני חינוך ובדרכי הלימוד. הגיליון מכיל פרויקט מיוחד בנושא הישיבה בסוכה על שלל מכמניה. במערכת המבשר מציינים כי "המבשר שומר על מסורתו הקבועה – להגיש למנוייו לקראת שמחת תורה גיליון תורני נוסף וגדוש תוכן על התורה ועל העבודה".

עוד ב"המבשר" לחג:
"גיליון מתכונים מושקע ומיוחד, המתאפיין בכך שכולו מוקדש לשפע מתכוני בריאות לכל סוגי הסועדים, לרבות "נשנושים וקינוחים עשירים בלי שמץ של נקיפות מצפון"; מהדורה מוגדלת ומורחבת של עיתון הנשים 'לבית' עם שלל מדורים וכתבות לחג – ובראשם: פרויקט מיוחד "ענני כבוד" ובתוספת סיפורים משובחים לחג; ומהדורת חג של עיתון הילדים הפופולרי והמושקע, "נקודות", עם מדור קומיקס חדש שיהפוך ללהיט תחת השם "חבורת בשמיט"ה".


אריה ארליך, סגן עורך 'משפחה':
בתור העיתון המוביל והנקרא ביותר בציבור החרדי, 'משפחה' החזיק מאז ומתמיד בשאיפה להשתבח ולהתחדש - כדגל וכקו מנחה. החתירה התמידית היא לשדרג, לשעוט קדימה, לייצר חידושים ולהציב סטנדרטים מקצועיים שאינם מוכרים בעיתונות החרדית.

אני מניח שרבים יודעים ש'משפחה' הוא זה שהניח את היסודות למתכונת הנוכחית של העיתונות החרדית לאורך השנה בכלל, ובערבי חגים בפרט: מוספי הנושא, מוסד השיחות או הפרופילים עם דמויות רוחנית בשער מגזין החג וכיוצא באלה - הם המצאות של 'משפחה', שברבות השנים אומצו על ידי עיתונים שונים. אפילו הפורמט החיצוני והעיצובי המגזין והמוספים השונים - הן בחגים והן לאורך השנה - זוכה לניסיונות חיקוי רבים ושונים. אנו רואים בזה מחמאה.

עבורנו זה היה סימן לכך שהגיע הזמן לפרוץ קדימה ולהביא בשורה חדשנית, משום ששקיטה על השמרים היא לא אופציה. זו לא חכמה להציג לקוראיך ורסיה נוספת של משהו שהנחת בפניהם לפני שנה ושנתיים ושלוש. שיטת ה"עוד מאותו הדבר" לא עומדת בסטנדרטים ש'משפחה' שואף אליהם.
מי שיפתח את חבילת 'משפחה' של ערב חג הסוכות תשע"ה, יגלה מוצר שלא היה כמותו בתולדות העיתונות החרדית: מדובר ב-720 עמודים גדושים ומלאים בתוכן מושקע ותגליתי, בפורמט מהודר וחסר תקדים. אגב, בשביל הקוריוז בלבד: חבילת 'משפחה' לחג הסוכות שוקלת לא פחות מ-1.6 קילוגרמים.

מטבע הדברים, עיקר תשומת הלב הוקדש למגזין הדגל של העיתון - שיצא בהפקה מהודרת ויוקרתית, ומכיל לא פחות מ-292 עמודים, בכריכה קשיחה ובגרפיקה מרהיבה. מדובר, בעצם, בספר לכל דבר. ספר לחג ב-25 שקלים, בתוספת שלל מוספי נישה וסיפורת ואלבום מוסיקלי ייחודי ומושקע.

בין 20 הראיונות, המסעות וכתבות החג - תמצאו חמישה מוספי נושא פנימיים שפזורים לאורך המגזין כולו. מדובר ברעיון שנולד לאחר שורה של סיעורי מוחות שערכנו במערכת. הישיבות הרבות הולידו את התובנה שז'אנר מוספי הנושא ש'משפחה' המציא לפני עשור, מיצה את עצמו לחלוטין, ולמעשה, כל מה שהעיתונים מציגים בשנים האחרונות אינו אלא מיחזור מוצלח יותר או פחות של רעיונות ישנים.

המקוריות שאפיינה בעבר את המוספים הללו פינתה את מקומה לטובת עייפות כרונית שגורמת לעיתונים שונים להציג מוספים מפוהקים ומאולצים, עם תוכן זהה להפליא, לעיתים אפילו ממש מועתק, לתוכן שאותו הציגו בעבר הרחוק והקרוב.

מכאן הבסיס לקונספט החדשני שאנו מציגים בחג הזה, בדמות מגזין נרחב, בן כמעט 300 עמודים, שכולל בתוכו חמישה מוספי נושא מגוונים - אבל הרבה יותר ממוקדים. ההפקה הזו, שנדמה לי שמעולם לא היה כמותה בשום עיתון, הוא הבשורה העכשווית בתחום עיתוני החג.

לעניין התוכן עצמו: במגזין תוכלו למצוא שיחה נדירה עם בני משפחתו של מרן הגראי"ל שטיינמן שפוסעים בזהירות בחדרו הסגפני, חושפים שיחות אישיות שהוא מנהל לאחרונה עם צאצאיו ובהם הוא מגלה דברים מרתקים על עצמו ועל חייו. תגלו ראיון שהוא לא פחות ממדהים עם בתו הצעירה והחביבה של כ"ק ה'אמרי חיים' מויז'ניץ שנישאה לנסיך הכתר של שושלת רוז'ין. השניים חיו במשך שנים בקיבוץ, עד שבשנים האחרונות הפך החתן של ה'אמרי חיים' לאדמו"ר ציוני-דתי אך כזה שהמוני חרדים משחרים לפתחו. במשך עשרות שנים הם דחו בתוקף כל ניסיון עיתונאי לחדור לעולמם הנצור, אבל הפעם, בסייעתא דשמיא, השניים פתחו, כנראה לראשונה בחייהם, את ביתם ואת סגור ליבם וגוללו את סיפורם המרתק במסמך עיתונאי שייזכר לדורות.

במגזין תמצאו גם מסע משפחתי עם השושלת התורנית לבית פינקל החולשת על עולם התורה, סדרת ראיונות עם האנשים שהפכו את התורה לנגישה באמצעות פרויקטים ספרותיים פורצי דרך, מסע מסעיר אל צרפת היהודית בת ימינו, פרויקט צבעוני על הציבור החרדי בישראל פרי עטם של שבעה עיתונאים זרים המסקרים את החיים בארץ, פרויקט על 'חרדים באויר' שהמטוס הוא ביתם השני, מסע לעבר מזקקות הוויסקי בסקוטלנד, מסע צבעוני ורווי דרמות למקסיקו, ראיון עם עורך 'הארץ' לשעבר דיוויד לנדא שחושף את דבר שובו לחסידות גור, ראיון עם נשיא המדינה שמביט באומץ אל הלבן שבעיני החברה הישראלית ומדבר על היחס לחרדים בישראל במונחים של אנטישמיות - ועוד שלל גדול של ראיונות עכשוויים לצד כתבות היסטוריות, מאמרים מקומיים לצד מסעות בינלאומיים, ופרויקטים תורניים לצד העשרה עולמית מושקעת - כולם נכתבו בידי הצוות הרחב והמיומן של סופרי 'משפחה', בהשקעה סיזיפית בת חודשים רבים, שאינה יודעת פשרות וקיצורי דרך.

לצד זאת מצפה לקוראי 'משפחה' הפקה מוסיקלית מפתיעה, 'קומטאנץ' שמה, שכוללת לא פחות מ-40 רצועות של להיטים מקפיצים ממיטב אמני הזמר החסידי בעולם, בהשתתפות יותר מ-1,000 בחורי ישיבות, כולל לחנים חדשים. האלבום הזה, שהופק בהשקעת ענק, הוא תוצאה של שיתוף פעולה בין 'משפחה' לתזמורת 'המנגנים' בניצוחו המצוין של מוישה רוט ובניהולו של שלום וגשל.

העיתון מגיש גם מוסף ענק, בן 80 עמודים, על שנת השמיטה שאליה נכנסנו זה עתה, ובו מיטב הראיונות, התחקירים הרלוונטיים והמידע שכל שומר שמיטה יזדקק לו בשנה הקרובה.

וכמובן ישנם מוספי החג הקבועים - דוגמת ספרון סיפורים בן 100 עמודים שבו מגישים תריסר מגדולי הסופרים החרדיים עלילות עוצרות נשימה מסביב למעגל השנה, מוסף 'בתוך המשפחה' מוגדל, המוסף התורני 'קולמוס' ושני מוספי חג מהודרים לילדים.


הפלס:
עיתון 'הפלס' הצעיר שוב מפתיע, ומופיע עם חבילת חג צבעונית ומהודרת של 8 מוספים מהודרים, בהם למעלה מ- 440 עמודי תוכן מגוון, ראיונות ופרויקטים מקיפים המציבים את העיתון בשורה אחת עם העיתונים החרדים הוותיקים.

מוספי הנושא נקראים "כהושעת" – במשעולי ההטבה וזיכוי הרבים, ראיונות וכתבות על אישי חסד ידועים יותר ופחות העוסקים בצרכי ציבור, שלוחי הבורא להמציא ישועה לפרט ולכלל. ראיונות מקיפים עם אנשי "הועדה להצלת עולם התורה" הנאבקים מול גזירת הגיוס המרחפת על עולם התורה. על דרכי הפעולה הגלויים ועל אלו שמאחורי הקלעים. פאנל מרתק בנושאי דיור עם סגן ראש עיריית ירושלים, חיים אפשטיין, יהושע פולק ומנחם כרמל בעקבות הזכייה במתחמי גילה ובית שמש. תורת הנפש עם פסיכולוגים וותיקים וצעירים. כתבות על גופי חסד פחות ידועים. ו"בהתגעש עולם" לרגל מאה שנה למלחמת העולם הראשונה (סקירה מקיפה על קורותיהם של גדולי הדור ההוא ועולם הישיבות בשנות המלחמה והתמודדותם בשנות הזעם).

מוסף החג (72 עמ') פותח בתחקיר עומק של העורך הרב גרוסמן על השתלשלות "היתר המכירה" בשמיטה מתחילתו לפני 120 שנה, ובמרכזו מדור "ואנוהו" על יוצרים ויצירות, כמו סיפור חייו של רבי יום טוב ערליך זצ"ל מפי בני משפחתו, ו"סיורים" וירטואליים בסוכות פלא מיניאטוריות בני זמננו. המוסף נסגר במדור "מה יתרון לאדם" – סדרת כתבות חול על מחקרים ושיאים שכבשו את העולם.

מוספי "לקראת שבת" (קודש) "נפך" (נשים) בראיונות מרתקים עם הרבנית מתולדות אברהם יצחק ובתו של הרבי מבאבוב זצ"ל, ו"תצפית" (של נעמי צוובנר) מופיעים בגיליונות מוגדלים וחגיגיים, עמוסי פרויקטים וכתבות בשלל נושאים, כאשר ההשקעה בתכנים יחד עם העיצוב המוקפד ניכרים בכל פינה. כך גם "הפלס לילדים" מופיע בגיליון מוגדל.

מוסף הסיפורים, "סוף דבר" שמו, 80 עמודים, מהווה יצירה נוספת בפני עצמה, פרי קולמוסם של מיטב הסופרים.


אברהם דב גרינבוים, עורך בקהילה:
השקעה של חודשים וימים ארוכים עשו את שלהם, והפירות, ברוך ה', נראים - מרוצים ב'בקהילה'. נבחרת העיתון מציגה: פרויקטים בלעדיים, ראיונות עומק, טורים צבעוניים וסיפורים מרתקים בתשעה מוספי חג.

עורך 'בקהילה' אברהם דוב גרינבוים אומר כי "המגזין מורכב מעשר כתבות צבע מהארץ ומחו"ל, ובראשן פרופיל מושקע על דמות הפלאים, אחיינו של מרן החזון איש ואחד מענקי הדור, מרן הגאון רבי חיים גריינימן, שנכתב על ידי איש העט והספר הרב יעקב ב. פרידמן. כתבת צבע נוסף חושפת את הנעשה מתחת לירמולקה: מבט מפואר על משפחת קאהן, האדמו"רים לבית תולדות אהרן ותולדות אברהם יצחק וכל המשפחה הכבודה. כמו כן, כתבות נוספות בשלל נושאים, מגוונים ומרתקים. בנוסף, מצורף פרויקט 'שבת הארץ' בנושא שנת השמיטה. וכל זה לצד הטורים הקבועים של הרב יצחק דוד גרוסמן, הרב יעקב ב. פרידמן, הרב מאיר שוורץ וצבי יעקבזון".

מוסף הנושא, 'ערבה', מעניק הצצה ראשונית ואולי גם אחרונה לחיי הקהילה היהודיים בארצות האסלאם. "דווקא בימים שדאעש משתולל בכל העולם ומאיים להטביע חותם קיצוני אנחנו מוכרחים ללמוד על היהודים הבודדים שנותרו במקומם למרות כל הרוחות שבעולם", סבור גרינבוים.

המוסף הפוליטי 'מלוכה וממשלה' ניתן בידיו האמונות של יעקב ריבלין ומספר, לראשונה, את סיפורם של שבעה ראשי ממשלות בישראל שכיהנו תחת שרביטו של מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל, שברצותו המליך מלכים וברצותו הורידם. הקשרים ביניהם, העליות והמורדות. בפתח המוסף - לקראת יום השנה להסתלקותו - ראיון רווי נוסטלגיה עם הנשיא היוצא וראש הממשלה השמיני שמעון פרס: "הרב עובדיה שלי", ובו גילויים מרתקים בפרסום ראשון.

מגזין 'פנינים' לנשים מתהדר בשלל פרויקטים: הרבנית רבקה וולבה, אשת זקן המשגיחים הגר"ש זצ"ל, בשיחת חג יוצאת דופן, והרבנית מרים רוזנברג, אשת הדיין רבי שריאל, בסיפורה האישי והמטלטל. כל אלו לצד הטורים הקבועים של חמדה לב טוב, יעל אלפסי וחיה הרצברג.

קונספט הסיפורים מבית 'בקהילה' ייחודי. המוסף הנושא את השם 'מתוקה שנת העובד' מספר את סיפורם של שני חברי ילדות מפולין שנסעו יחד לארצות הברית במטרה לעשות כסף. הסוף מפתיע. קראו ותיהנו.

בנוסף, רק ב'בקהילה' תקראו על: זאק איברהים, בנו של אל סייד נוסייר, המחבל שרצח את מאיר כהנא ופגע במגדלי התאומים, עוזב את דרך הטרור ובראיון ל'בקהילה' מצהיר: רק השלום יכול; יולי אדלשטיין, יו"ר הכנסת, על ימיו בגולג הרוסי ובג'ונגל הישראלי: הליכוד שוגה ביחסו לחרדים. אביחי כהן, שעשה את כל הדרך מיחידת דובדבן לבעלזא, בשיחה: כך הסתערבתי על היהדות; גאב"ד מלבורן, הרב הישיש הגרא"צ בעק, בשיחת חג: אנחנו רוצים לעלות ארצה; רוני פוקס, שישב בכלא בגאורגיה במשך למעלה משנה על לא עוול בכפו, בראיון על סיוט חייו; הרבנית אסתר גרוסמן בתחנות חייה העמוסות והגדושות; והאחים חיים ישראל ואיציק ואבישי אשל שרים את סיפור חייהם.

המוספים הקבועים אף הם מורחבים לרגל החג:

תבונות - המוסף התורני השבועי שהחל את דרכו בשנה שעברה וצבר 'חסידים' רבים, יצא בפרויקט חגיגי: "דירת עראי" ומביא בסקירה את הנושא מכלל הבטיו ההלכתיים והמוסריים. תוספת מיוחדת הוקדשה בו לשמחת תורה ושבת בראשית. לשביעות רצון המעיינים.

העולם החרדי - הביטאון התצלומי הוותיק ביותר של מראות מחצרות הקודש ועולם הישיבות, מביא את ההכנות לחג ברחובות ואת חודש תשרי בהיכלי הקודש. בנוסף הובא לוח מפורט של שמחות בית השואבה והקפות שניות בהיכלי הישיבות.

חברים - עיתון הילדים המוביל החביב והמוכר יצא במתכונת מורחבת לחג עם סיפורי חג וקומיקס האהובים על בני הנוער ואטרקציות ופעילויות מגוונות לילדים לימי החג.

בקהילה פלוס – המוסף הנחשב ביותר בציבור החרדי עם טוריו המשוננים של הפרשן הפוליטי ועורך החדשות יעקב ריבלין, כמו גם הטורים הקבועים: פכים, פלוס מינוס והישורת האחרונה.

אהרן קליגר, עורך ויועץ התוכן, אומר: "כמו בכל חג, הבאנו את הסיפורים הטובים ביותר שמעניינים את הציבור. אנחנו משוכנעים שהקוראים ימצאו עניין רב במוספי החג המנצחים של 'בקהילה'".

ל'בקהילה' מצורף דיסק, 'לשורר שיר חדש 3', עם מיטב הלהיטים החדשים (ואפילו בהסתרה, רבות בנות ועוד) ממיטב היוצרים החסידיים שעדיין לא ראו אור.


חונא דייטש, עורך 'הציבור החרדי':
מגזין "הציבור החרדי" לחג הסוכות ממשיך כמידי חג להפתיע - מגזין מושקע ומרתק + 3 מוספים ודיסק משובח מתנה.

1. מגזין 48 עמודים בסיקור מארועי השבוע האחרון. וכן תמונות בלעדיות מימי הרחמים בחצרות הקודש האדמור"ים והרבנים.

2. מוסף נושא מרתק שטרם היה כמותו! "משמיטה לשמיטה" - סיכום כל ארועי שבע השנים האחרונות במוסף מרהיב ומרתק.

3. מוסף חג "תערוכת אומנות הצילום" בתלת מימד. ה...תמונות שעשו את ה....אירועים מזווית עדשת טובי הצלמים ב"ציבור החרדי".

4. כמידי שנה הפתעת החג - דיסק מתנה. 'הקפות שניות במתמידים תשע"ד' 4 שעות של שמחת חג אמיתית. בליווי בעלי המנגנים. מאיר אדלר. אהרלה סמט. והקלרינסט שלמה מינצברג.


מערכת 'המחנה החרדי':
הגאון רבי משה וובר שליט"א דומ"ץ קהל מחזיקי הדת בבני ברק ומזקני רבני חסידות בעלזא, מעלה זכרונות הוד קדומים מאלפים על אשר ראה וחווה במחיצת קדשו של כ"ק מרן מהר"א מבעלזא זי"ע ואצל גדולי וצדיקי הדור הקודם שזכה להכיר לפני המלחמה ולאחריה.

הרב החסיד רבי אליעזר וינד שליט"א גבאי ונאמן ביתו של כ"ק מרן אדמו"ר מבעלזא שליט"א בדברים מיוחדים מן הקודש פנימה לרגל 40 שנות פעילות מוסדות התשובה של בעלזא.

המחנך הדגול הרה"ג ר' אברהם שובקס שליט"א ראש ישיבת טשארנאביל ומוותיקי המחנכים בחצר הקודש בעלזא, פורש את משנתו החינוכית תוך שהוא נוגע ברבדיו העמוקים של נפש בחור הישיבה.

הרב ישראל דנדרוביץ בסקירה מיוחדת אודות דמות דיוקנם של שלושה גדולי ישראל שהונצחה לאחר פטירתם מהעולם, בעל ה"שאגת אריה" בצרפת, רבי יהודה אסאד בהונגריה, רבי שלמה דאנא בתוניס.

הרב יהושע וויינברגר ביריעה נרחבת אודות פעילות המוסדות הקדושים דחסידי בעלזא בלונדון, כהמשך לסיקור הנרחב וההתרשמות מביקורו של הרה"צ רבי אהרן מרדכי רוקח שליט"א בשליחות קודש של אביו כ"ק מרן אדמו"ר מבעלזא שליט"א.

מראות ימי הרחמים והרצון בחצר הקודש בעלזא.


שלום פרוינד, כתב 'יום ליום':
עיתון יום ליום יצא במהדורה מורחבת עם 6 חלקים, ביניהם מגזין מפואר וייחודי בעל 100 עמודים בשם "נשיא ישראל" לרגל שנה להסתלקותו של מרן הרב עובדיה זיע"א. ראיונות, כתבות גנזים מכתבים, ותמונות נדירות מחייו של מרן.

מוסף חג עם שלוש כתבות מרכזיות - שיחה מרתקת עם מרן ראש הישיבה ונשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן.

כתבה ייחודית של שליח יום ליום ללונדון, שלום פרוינד, שיצא למסע בעקבות האסלאמיזציה בממלכה הבריטית, הפנה 8 שאלות זהות לחמישה אזרחים בריטיים מחמישה מחוזות וערים שונים ברחבי הממלכה, וחזר עם תשובות מרתיעות שממחישות את הדאגה והסלידה העמוקה מהאסלאמיזציה שהפכה את לונדון ללונדוניסטאן.

וראיון של הכתב ישראל פרידמן עם שלושה שרים של ש"ס לשעבר ביניהם הרב שלמה בניזרי שגוללו סודות על החלטות של מרן זצוק"ל שלא נחשפו עד כה.

מוסף אקטואלי שבו ראיון חושפני ונחרץ עם יו"ר ש"ס הרב אריה דרעי - "מארנה לאן". עורך יום ליום יצחק קקון והרב משה שפיר בראיון עם יו"ר התנועה על העבר ההווה והעתיד של המפלגה.
יו"ר תנועת ש"ס: "למי שנדמה שמולו ניצב סוג של חוני המעגל אני אומר דבר אחד, מרן הקים את ש"ס לא עבור מסגרת פוליטית אלא כמנוף לעשייה עבור היהדות. כולנו כל העת מחויבים לעשיה הזו".

מוסף מרגליות לבית ולמשפחה.

ובנוסף, פוסטר ענק ומפואר לסוכה של מועצת חכמי התורה, מתנה לקוראי יום ליום.


ינון פלח, עורך 'קו עיתונות':
מוספי החג של קו עיתונות

מיוחד: ראש המוסד לשעבר אפרים הלוי מספר בשיחה מרתקת מדוע החליט לשוב לשורשיו המשפחתיים בישיבת וולוז'ין # גדול תומכי עולם התורה, הנגיד האגדי רובי שראן, בראיון בלעדי עם שלמה קוק # הרב יצחק פרנקפורטר ישב לשיחה ארוכה ונדירה עם היזם ואיל ההון ר' דוד שוטנשטיין שמספק הצצה מרתקת למשפחת שוטנשטיין הענפה # צבי יחזקאלי, ראש הדסק לענייני ערבים בערוץ 10, מספר על מסלול חייו כפרשן לענייני ערבים שהוביל אותו דווקא ליהדות # סיפורו המטלטל וחוצה היבשות של הרב אייל סעיד מאני שגדל כנער מוסלמי באיראן והפך לאברך כולל בישראל # מבט מרתק לשנות ההקמה של כולל חזון איש שנוסד לפני 70 שנה והצמיח מקרבו גדולי עולם # נסיך המוסיקה החסידית הר"ר מיכאל שניצלר בראיון מרתק פותח צוהר למוסיקה יהודית שורשית ששואבת השראה מלחניו של המלחין האגדי ר' יו"ט ערליך ז"ל # וקבץ נידחנו תשע"ה: בג'ונגלים של אוגנדה מסתתרת קהילת האבאיודאייה המשוועת להכרה יהודית אורתודוקסית # הרב ישראל גליס, בעדות ראיה מרתקת, מגולל זיכרונות מצמררים מרגעי הפטירה של מרן הגאון רבי עזרא עטיה עטיה זצ"ל # הסיפור שהיה תחת ערפל הצנזורה: דרמה אמיתית שהתרחשה בשמי מדינת אויב, כאשר מסוק בודד של חיל האוויר נתקע עם מנוע אחד וללא דלק # שמיטה תשע"ה: קולות מהשטח של הספקות וההתחבטויות בדרכם של החקלאים לשמירת השמיטה הראשונה # תשבו כעין תדורו: הצצה לכמה מההבטחות הגדולות לפתרון מצוקת הדיור החרדית.

מוסף סוכות כל ישראל

מוסף אושפיזין מיוחד: יוסי גרין מארח את ידידיה מאיר לשיחה רצופת סיפורים מרתקים ונוסטלגיים על ימי הבראשית של המוסיקה החסידית בדור האחרון # הרב ישראל גליס, מארח את גדול הסופרים החסידיים הרב יאיר וינשטוק (מ. ארבל) לסיפורים ירושלמים שטרם שמעתם # הרב אהרן לוי וחנני בלייך בשיחה מרתקת עם הרב יוסף וליס, מנכ"ל 'ערכים', שמגולל 35 שנים של עולם התשובה ממבט אישי # שלמה קוק מארח לשיחה מרתקת את הרה"ג צבי יהודה לאו, בנו הצעיר של הגרי"מ לאו # היהודי הנודד יצחק כרמלי בחר לארח לכתבה חוצת יבשות ואוקיינוסים את הצלם הנודד מאיר אלפסי # הפרשן המדיני ניצן קידר מארח את יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין שמספר על השנה הקשה עם פטירת רעייתו ועל העבודה עם חברי הכנסת החרדים # שרה פכטר מארחת את הרבנית יהודית יוסף שמסכמת שנה ללא חמיה הגדול # מנדי ריזל מארח ומתארח בסלובקיה ויוצא למסע מרתק בין שבילי ההיסטוריה היהודית בעירו של החתם סופר

מוסף זיכרון במלאות י"ב חודש לזכרו של מרן הגר"ע יוסף:

זיכרונותיו של נשיא מועצת חכמי התורה מרן הגר"ש כהן מימי לימודיו של מרן הגר"ע זצ"ל בישיבת פורת יוסף # ארבעת בניו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל - הראשל"צ הגר"י יוסף, רבה של חולון הגר"א יוסף, חבר מועצת חכמי התורה הגר"ד יוסף, וראש בד"צ בית יוסף הרה"ג משה יוסף מעלים זכרונות מבית אבא # חבר מועצת חכמי התורה הגר"מ מאיה כותב על מרן הגר"ע יוסף אותו הכיר במשך עשרות שנים # וגם: כך הפך חדר הלימוד של מרן זצ"ל למקום בו התקבלו ההכרעות הגורליות ביותר בעשרות השנים האחרונות


מנחם כהן, עורך כפר חב"ד:
'כפר חב"ד', השבועון הרשמי של חסידות חב"ד, השיק מהדורת ענק לחג-הסוכות, לצד מוסף לנשים, מוסף לילדים ומוסף נושא יוקרתי 'החלוצים', המביא את סיפורם של 20 חסידים שעשו מהלך היסטורי (דוגמאות: הרב מנחם ברוד עורך העלון הפופולרי 'שיחת השבוע', הרב שלמה קונין מקליפורניה שהמציא את המושג 'בית-חב"ד', הרב עדין אבן-ישראל שהנגיש לראשונה את הגמרא לציבור הרחב, ועוד).

במגזין הגדוש, בין-היתר: רבני ערים פותחים לראשונה צוהר לעבודתם המורכבת והרגישה. בכתבה, צרור סיפורים אנושיים מרגשים המשקפים יותר מכל את מצבה של הרבנות והציבור בישראל.

בנוסף, הרב יצחק משען מברזיל, אחד מאנשי החסד הבולטים בחב"ד - התומך במוסדות תורה רבים, נחשף לראשונה בראיון אישי ומרתק, רווי גילויים.

עוד במגזין: 3 זמרים בולטים (מנדי ג'רופי, יוני שלמה ושמחה פרידמן) והמלחין העולמי משה לאופר מדברים על 'גיור' שירים בציבור החרדי, על מעלתם של ניגוני השמחה ועל תופעת הצריבות שלא פוסקת לרגע.

כתבה מרכזית נוספת, עוסקת בסערה בחב"ד, סביב ניקוד של ספר הייסוד של החסידות חב"ד - התניא. עורכי התניא המבואר, שאינם משתייכים לחסידות חב"ד, מספרים על מאחורי הקלעים.

במגזין, בין-היתר, כתבה מדהימה נוספת החושפת כיצד הגיע ספר ביוגרפיה על הרבי שיצא-לאור לפני שלושה חודשים בלבד - לספרייה האישית של ראש-הממשלה נתניהו ומושלים רבים ברחבי ארה"ב. הספר, אם שאלתם, הגיע לצמרת רבי-המכר של עיתון 'ניו-יורק טיימס'.

במשבצת שיחת החג, רואיין הרה"ג אשר-לעמיל כהן, רבה של קהילת חב"ד בביתר-עילית, הזוכה להערצה רבה מכל החוגים והעדות בעיר.

עורך העיתון מנחם כהן: "האתגר שלנו שונה מהעיתונות הכללית, שכן מאות עמודי התוכן של 'כפר חב"ד', בסופו של דבר, עוסקות כולם סביב סוגיות חסידיות-חב"דיות כאלה ואחרות. למרות זאת, גם מי שאינו חסיד חב"ד יכול למצוא עניין רב בחומרים".
המבשר יתד נאמן משפחה הפלס בקהילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד