כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
לראשונה מזה 56 שנים

ביקור ראשון של שר חוץ ישראלי בפיליפינים מאז 1967

שר החוץ אלי כהן החל היום ביקור היסטורי בפיליפינים ובדרום קוריאה, על הפרק, חיזוק היחסים עם דרום מזרח אסיה. שר החוץ כהן ייפגש עם בכירי ממשל בשתי המדינות וידון עמם בהרחבת הקשרים בין המדינות בתחומי הביטחון והכלכלה

ביקור ראשון של שר חוץ ישראלי בפיליפינים מאז 1967
השר אלי כהן צילום: דוברות משרד החוץ

שר החוץ אלי כהן יחל היום (ראשון) ביקור מדיני בפיליפינים ובדרום קוריאה. זה ביקור ראשון של שר חוץ ישראלי בפיליפינים מאז 1967 (אז ביקר אבא אבן ז"ל במנילה). במהלך הביקור הוא צפוי להיפגש עם נשיא הפיליפינים, פרדיננד מרקוס ג'וניור ועמיתיו, שר החוץ הפיליפינים אנריקה מנלו ושר החוץ של דרום קוריאה פארק ג'ין.

שר החוץ אלי כהן מוביל בביקור שתי משלחות עסקיות שאורגנו ע"י אגף הכלכלה במשרד החוץ, מכון הייצוא ושגרירויות ישראל במנילה ובסיאול. המשלחת העסקית לפיליפינים תתמקד בתחומי החקלאות, מים, אנרגיה וקלינטק, בטחון וסייבר, היערכות למצבי חירום ובריאות. המשלחת העסקית לדרום קוריאה תתמקד בתחומי האוטומוטיב, רובוטיקה, מפעלים חכמים, בינה מלאכותית ו-AR. במהלך הביקור יפתח שר החוץ סמינרים עסקיים במנילה ובסיאול.

שר החוץ אלי כהן: "אנו מחזקים את היחסים עם הכוחות העולים בדרום מזרח אסיה. הביקור בפיליפינים ובדרום קוריאה יצור הזדמנויות מדיניות לישראל במרחב החשוב הזה. הביקור הוא המשך ישיר לזה שקיימתי בהודו לאחרונה. מטרתו להעמיק את היחסים המדיניים והכלכליים עם הפיליפינים ודרום קוריאה. אסיה היא יבשת בעלת פוטנציאל אדיר, ובעלת לחשיבות גדולה לישראל ולכלכלתה. במהלך הביקור אפגש עם שרי החוץ והכלכלה, נחתום על הסכמים לטובת חיזוק היחסים ונבחן דרכים נוספות לשיתופי פעולה בתחומי הביטחון, הסחר והחדשנות בין ישראל לפיליפינים ולדרום קוריאה".

 

מנילה פיליפינים אלי כהן שר החוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד