כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"מחדשים את התקווה"

עשרות אלפים חוגגים בניו יורק לציון 75 שנה לישראל

מצעד התמיכה המסורתי והגדול בישראל מתקיים כעת בשדרה ה-5 בניו יורק תחת הכותרת "מחדשים את התקווה". במצעד משתתפים עשרות אלפים, וקבוצות נוספות מ-200 ארגונים שונים ברחבי ארה"ב, יהודים ושאינם יהודים, פוליטיקאים מימין ומשמאל

עשרות אלפים חוגגים בניו יורק לציון 75 שנה לישראל
המצעד בניו יורק צילום: באדיבות המצלם

מנהטן מתעטפת בכחול לבן. מצעד התמיכה המסורתי והגדול בישראל מתקיים כעת בשדרה ה-5 בניו יורק תחת הכותרת "מחדשים את התקווה". במצעד משתתפים עשרות אלפים, וקבוצות נוספות מ-200 ארגונים שונים ברחבי ארה"ב, יהודים ושאינם יהודים, פוליטיקאים מימין ומשמאל, חברי קונגרס, ראשי ערים ונכבדים נוספים. המצעד מתקיים מאז שנת 1965 ומי שמארגנת אותו היא המועצה לקשרי ציבור של הקהילה היהודית בניו יורק (JCRC-NY).

מצעד התמיכה נערך השנה בצל כוונות ארגוני מחאה למחות נגד מדיניות ממשלת ישראל. בעקבות כך, גדעון טיילור, מנכ"ל הארגון לקשרי ציבור של הקהילה היהודית בניו יורק (JCRC- NY)* אמר לפני תחילת המצעד "אנו מודעים לכך שאנשים רבים בקהילה שלנו מודאגים מההתפתחויות בישראל ומאמינים שהמצעד הוא הזדמנות ייחודית לקהילה שלנו להתכנס ולהזכיר אחד לשני את כל מה שהופך את ישראל למיוחדת, ייחודית וחשובה".

ג'רי אלפרסטיין שמייצג את ארגון ותיקי המלחמה היהודים ומשתתף במצעד אמר: "לחמתי נגד הקומוניסטים במלחמת וייטנאם, יריתי וכדורים שרקו מעלי. אני מגיע לכל מצעד מאז 1999 ואני לא מתכוון להילחם בישראלים. מותר לא לאהוב את מה שקורה בישראל, אבל חייבים לאהוב את הישראלים".

במצעד משתתף שגריר ישראל גלעד ארדן. לצד השגריר ארדן צועדת משלחת של שגרירי או"ם ודיפלומטים בכירים. בקבוצת השגרירים והדיפלומטים צועדים נציגים מארה"ב, גיאורגיה, גואטמלה, הונגריה, ליטא, אוקראינה, ארה״ב, דרום סודן, צ’כיה, מולדובה, מרוקו, אוסטרליה, רומניה, אריתראה, גינאה המשוונית, בולגריה, גינאה-ביסאו ותימור-לסט.

יום העצמאות מדינת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד