י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
וזו התגובה

"המצב השתנה": קבוצת יועצי רפואה במכתב חריף נגד בי"ח הדסה

יועצי רפואה פנו במכתב למנהל 'הדסה' ובו הם מתלוננים על אפליה וזלזול מצד בית החולים | ברקע - מתאמת קשרי הקהילה סיימה את עבודתה לפני חודש ועדיין לא מונה לה מחליף | אחד היועצים: "התמנתה סמנכ"לית שהתבטאה שלא צריכים יותר יולדות מהציבור החרדי" | המכתב המלא

"המצב השתנה": קבוצת יועצי רפואה במכתב חריף נגד בי"ח הדסה
המכתב ברקע בית החולים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סערה מתחוללת בשעות האחרונות בקרב עשרות יועצי רפואה לאחר שבתקופה אחרונה, כך לטענתם, בית החולים 'הדסה' מצר את צעדיהם של היועצים. כמו כן בית החולים מתכוון לחדול בו מן ההטבה אותה העניק עד כה ליולדות במסגרתה הן זוכות ללילה שלישי חינם. ובכלל, יש תחושה של יחס מזלזל בפניות שמועברות אליו תוך זלזול בציבור החרדי.

האירוע החל לאחר שבקבוצה המאגדת עשרות יועצי רפואה, כתבה מתאמת קשרי הקהילה של בית חולים הדסה את ההודעה הבאה: "בשל שינויים ארגוניים שחלו לאחרונה בהדסה, חדלתי מתפקידי לפני כחודש ימים. אין לי מחליף כרגע ולא מתוכנן להיות לי בשלב זה. שמחתי מאוד לעזור ולעמוד לרשותכם בכל מה שיכולתי. בהצלחה רבה בהמשך!".

יצוין כי מתאמי קשרי הקהילה מסייעים לכלל החולים ומשפחותיהם ללא השתייכות למגזר זה או אחר וגם בבתי חולים אחרים מקובל למצוא "מתאמי שירות" לכלל המגזרים.

במהרה החל דיון בקבוצת היועצים הנקראת - "חסד בישראל" בנוגע ליחס של הנהלת בית החולים הדסה כלפי הציבור החרדי, יחס מזלזל ומפלה לטענתם, שבא לידי ביטוי בכך שהעסקתה של מתאמת קשרי הקהילה הסתיימה. בנוסף לכך, גם במהלך עבודתה היו גורמים בהנהלה שניסו להצר את צעדיה, כך לטענת מספר יועצי רפואה החברים בקבוצה. 

יועץ רפואי בשם ח"ד (כל השמות בכתבה שמורים במערכת ר.כ) כתב בקבוצה: " אם אתה תשמע את כל הסיפור שרודפים דווקא את הציבור החרדי זה התחיל אצל ת' והמשיך אצל א' (מתאמות קשרי הקהילה הקודמות מטעם בית החולים שהעסקתם הסתיימה ר.כ) זה דבר שאסור לשתוק. חייבים לעשות לזה סוף אחרי זה יהיה מאוחר..." והוסיף את שמו של מ"ה, שגם הוא היה עובד בבית החולים ותפקידו לסייע בפניות מהחולים והעסקתו הסתיימה לאחרונה.

היועץ הרפואי הוותיק, הרב ח"פ, התבטא "המצב בהדסה השתנה בתקופה האחרונה.. התפקיד שלנו לתת לאנשים שירות. התמנתה סמנכ"לית שהתבטאה שלא צריכים יותר יולדות מהציבור החרדי שהעסקנים יסתובבו ויסדרו להם לא צריך להעמיד לרשותם שום דבר. אני חושב שהגיע הזמן שנקבע פגישה מסודרת של האנשים הרציניים בקבוצה- לדון בדיוק על התגובה ועל הדרך איך אנחנו עוזרים לאנשים לתת להם את השירות ברמה הגבוהה ביותר ובלי שכל מיני גורמים אינטרסנטיים או פוליטיקאים יהיו מעורבים...".

ההחלטה הייתה לכתוב מכתב למנהל בית החולים, הפרופ' יורם וויס, בו הם מבקשים את שיפור היחס מצד הנהלת בית החולים והשבת תפקיד מתאמת קשרי הקהילה, כפי שהיה נהוג עד כה וכפי שנהוג בבתי חולים אחרים. על המכתב חתמו בזה אחר זה עשרות יועצים חברי הקבוצה. במכתב הם כותבים כי לצערם "בתקופה האחרונה חלה נסיגה משמעותית בכל הקשור לשירות ולמענה... הניסיון לפנות ולקבל סיוע נותר באוויר וללא מענה..".

מבית החולים 'הדסה' נמסר בתגובה: "הדסה ממשיכה להיות ביתם של כל בני המגזרים השונים והקהילות המוכבדות הבאות בשעריה, כשהיא מעניקה רפואה מקצועית מובילה תוך שמירה על כל צרכי הקהילות השונות והקהילה החרדית".

עוד נכתב בתגובה: "כל בעלי התפקידים העובדים עם הדסה בשיתוף פעולה מלא, בדגש על יועצי רפואה ממשיכים בעשייתם המבורכת לטובת החולים. בקרוב יאוייש תפקיד רכז פניות הציבור והקהילה". לשון התגובה.

 

 

 

המכתב המלא צילום: "חסד בישראל - עזרה רפואית"

 

אפליה רפואה יועץ רפואי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד