כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
הערכת מצב תרגילית

נתניהו: "בטוחים וסמוכים שאנחנו יכולים לטפל בכל איום"

הקבינט מכונס להערכת מצב תרגילית במסגרת התרגיל הצבאי "אגרוף המחץ", ב"בור" שבקריה בתל-אביב. נתניהו: "אנחנו לא שוקטים על שמרינו. אנחנו מתאימים את דוקטרינת המלחמה שלנו ואת אפשרויות הפעולה שלנו בהתאם לשינויים הללו"

נתניהו: "בטוחים וסמוכים שאנחנו יכולים לטפל בכל איום"
ראש הממשלה בנימין נתניהו צילום: מתוך הסרטון

ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי (הקבינט המדיני-ביטחוני), בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, התכנסה הערב (ראשון) להערכת מצב תרגילית במסגרת התרגיל הצבאי "אגרוף המחץ", ב"בור" שבקריה בתל-אביב.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח הקבינט התרגילי: "המציאות באזורנו משתנה במהירות. אנחנו לא שוקטים על שמרינו. אנחנו מתאימים את דוקטרינת המלחמה שלנו ואת אפשרויות הפעולה שלנו בהתאם לשינויים הללו, בהתאם למטרות שלנו שהן אינן משתנות".

נתניהו הוסיף: "אנחנו מחויבים לפעול נגד הגרעין האיראני, נגד מתקפות הטילים נגד מדינת ישראל ונגד האפשרות של חבירת הזירות, מה שאנחנו קוראים מערכה רב זירתית. זה מחייב אותנו לשקול, אם אפשר לשקול מראש, כמה וכמה מההחלטות המרכזיות שהקבינט וממשלת ישראל יצטרכו לקבל יחד עם מערכת הביטחון, עם צה"ל ועם גורמי הביטחון האחרים.

זו מטרת התרגיל. אנחנו בטוחים וסמוכים שאנחנו יכולים לטפל בכל איום בכוחות עצמנו, וגם באמצעים אחרים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרי הקבינט מתרגלים יחד עם צה"ל את תרגיל "אגרוף המחץ", המדמה תרחיש לחימה עצים. במסגרת התרגיל נבחנת יכולתו של צה"ל להילחם במספר זירות במקביל, בתרחישים שונים, בדגש על זירה צפונית.

מטרת התרגיל היא לעלות את כשירות צה"ל ומוכנותו למערכה ממושכת, התמודדות עם אתגרים ואירועים מתפרצים.

במסגרת הקבינט הביטחוני תרגילי רה"מ נתניהו ושרי הקבינט מקבלים סקירה מקיפה על התרחיש, כפי שהיו מקבלים בלחימה בזמן אמת, ויחד עם צה"ל נערכים בצורה המיטבית לאיומים המתורגלים. כמו כן, במהלך הערכת המצב התרגילית מצוינת החשיבות של התרגיל "אגרוף המחץ" למוכנות לחירום העתידי.

בנימין נתניהו הקבינט הביטחוני צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד