י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
גם החודש

מגמה שלילית בענף היהלומים העולמי והישראלי

הירידות בענף היהלומים העולמי ממשיכות להשפיע על התעשייה בארץ | היבוא נטו של יהלומי גלם לישראל בחמשת החודשים הראשונים של השנה עמד על סך של כ-476 מיליוני דולרים, ירידה של כ- 41% לעומת התקופה המקבילה אשתקד

 מגמה שלילית בענף היהלומים העולמי והישראלי
יהלומים צילום: pixabay

גם בחודש האחרון (מאי) נמשכה המגמה השלילית שנרשמה בענף היהלומים העולמי והישראלי מאז פרוץ המלחמה באוקראינה. חמשת החודשים הראשונים של השנה בענף בארץ נחתמו בסימן שלילי עם ירידות בכל ארבע קטגוריות הסחר המרכזיות, בסיכום נתוני חודש מאי שמפרסם המפקח על היהלומים במשרד הכלכלה והתעשייה. 

בסה"כ בחמשת החודשים הראשונים של השנה, היבוא נטו של יהלומי גלם לישראל עמד על סך של כ-476 מיליוני דולרים, ירידה של כ- 41% לעומת התקופה המקבילה אשתקד (בחודש מאי נרשמה ירידה חדה של כ-59% לעומת חודש מאי 2022). יצוא נטו של יהלומי גלם באותה התקופה עמד על סך של כ-374 מיליוני דולרים, ירידה של כ-52% לעומת חמשת החודשים הראשונים בשנת 2022 (כשבחודש מאי נרשמה ירידה חדה של כ- 83% לעומת חודש מאי אשתקד).  

יבוא היהלומים המלוטשים נטו בחמשת החודשים הראשונים של השנה עמד על סך של כ- 1.14 מיליארד דולרים, ירידה של כ- 24% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2022 (כשבחודש מאי נרשמה ירידה של כ- 28% לעומת מאי אשתקד) ואילו ביצוא היהלומים המלוטשים נטו, שעמד על סך של כ-1.7 מיליארד דולרים, נרשמה ירידה של כ- 11% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2022 (כשבחודש מאי 2023 לבדו נרשמה דווקא עלייה של כ- 353% לעומת מאי אשתקד, שמוסברת בעיקר בתערוכת תכשיטים גדולה שמתקיימת בלאס וגאס בתחילת יוני, אליה נשלחו יהלומים רבים, שרובם צפויים לחזור ארצה בחודש יוני).  

בחודש האחרון עמד יצוא יהלומי הגלם לאיחוד האמירויות על סך של כ-8 מיליוני דולרים, שמהווים כ-35% מיצוא יהלומי הגלם הכללי של ישראל במאי. בחודש זה יובאו מאיחוד האמירויות לישראל יהלומי גלם בסך של כ- 14 מיליוני דולרים, שמהווים כ-19% מסך יהלומי הגלם שיובאו לישראל במאי. 

אופיר גור, המפקח על היהלומים במשרד הכלכלה והתעשייה אמר: "המשך המגמה העולמית של ירידה בסחר היהלומים ניכרת גם בנתוני חודש מאי. יחד עם זאת, ההערכה היא שבחודשים הקרובים נחזה בשינוי המגמה השלילית לכיוון חיובי, עקב שיפור במכירות בשוק הסיני".

 

יהלומים סחר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד