ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
נעדר 18 יום מבסיסו

זהו המחבל המצרי שרצח שלושה חיילי צה"ל

המחבל המצרי שביצע את הפיגוע הרצחני ביום שבת בגבול ישראל מצרים הוא מוחמד סלאח, בן 22 מקהיר. במבצע שומר חומות הוא העלה פוסט שבו כתב "אללה עומד לצד פלסטין", לצד התיוג "עזה תחת מתקפה"

זהו המחבל המצרי שרצח שלושה חיילי צה"ל
המחבל המצרי שביצע את הפיגוע בגבול מצרים - ישראל צילום: אל ערביה
השוטר המצרי שביצע את הפיגוע בגבול ביום שבת ורצח שלושה חיילי צה"ל הוא מוחמד סלאח בן 22 מקהיר. הוא התגייס לצבא מצרים במחזור יוני 2022 ושירת כשוטר בגבול עם ישראל. לפי דיווח מצרי, סלאח התלונן לא אחת על שירותו הצבאי כולל לאחרונה ואף נעדר 18 יום מבסיסו.
עוד דווח כי סלאח סבל מקשיים נפשיים בעקבות מות חברו ליחידה והרגיש שהנושא לא זכה להתעניינות. אחד מחבריו העלה אפשרות שסלאח רצה לנקום את מות חברו. חבר אחר טען שהוא ניסה לקבל פטור רפואי משירותו בשל בעיות גופניות. במאי 2021 במהלך שומר החומות הביע סלאח בפייסבוק סולידריות עם הפלסטינים.

 

המחבל המצרי שביצע את הפיגוע בגבול מצרים - ישראל

ב'כאן חדשות' דווח כי במבצע שומר חומות הוא העלה פוסט שבו כתב "אללה עומד לצד פלסטין", לצד התיוג "עזה תחת מתקפה". באל ערביה דווח כי הוא שירת בצבא באזור סיני, חבריו כינו אותו צייר בשל תחביבו לצייר, והוא היה פופולרי בקרב מכריו, שירותו הצבאי היה אמור להסתיים בקרוב. עוד דווח, כי ישראל אמורה למסור את גופתו למצרים בתוך כמה ימים.

על פי הגרסה המצרית הרשמית, "המחבל המצרי שנהרג בשבת פרץ את הגדר תוך כדי מרדף אחר מספר מבריחי סמים, והתנהלו חילופי אש עם מספר חיילים ישראלים שהובילו למותם של שלושה אנשי כוחות הביטחון ישראליים ופציעתם של שניים נוספים".

הלוויותיהם של שלושת החיילים שנפלו, ליה בן נון, אורי יצחק אילוז ואוהד שמעון דהן, התקיימו אתמול בבתי העלמין בראשון לציון, אופקים וצפת, הי"ד.
חיילי צה''ל מחבל מצרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד