כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
איים על איראן

בלינקן קורא לנורמליזציה בין ישראל לסעודיה

מזכיר המדינה האמריקני אנטוני בלינקן אמר בשעה האחרונה כי נורמליזציה של היחסים בין ערב הסעודית לישראל היא אינטרס ביטחוני של וושינגטון. בלינקן חזר על מחויבותה של וושינגטון לביטחון ישראל 

בלינקן קורא לנורמליזציה בין ישראל לסעודיה
אנתוני בלינקן צילום: אמיל סלמן, לע"מ

מזכיר המדינה האמריקני אנטוני בלינקן אמר היום (שני) כי נורמליזציה של היחסים בין ערב הסעודית לישראל היא מהאינטרסים הביטחוניים של וושינגטון.

"לארצות הברית יש אינטרס ביטחוני לאומי אמיתי בקידום הנורמליזציה בין ישראל לסעודיה. אנו מאמינים שאנו יכולים ואכן עלינו למלא תפקיד אינטגרלי בקידום הדבר". את הדברים אמר מספר שעות לפני היציאה לשיחות בריאד בירת סעודיה.

שר החוץ האמריקני, אנטוני בלינקן, חזר על מחויבותה של וושינגטון לביטחון ישראל בנאום שנשא היום בפני קבוצת הלובי הפרו-ישראלית איפא"ק.

שר החוץ האמריקני הוסיף: "אנו שותפים למאבק ב-BDS ובאנטישמיות. אך הרחבת ההתנחלות היהודית, ערעור המצב הקיים באתרים הקדושים והמשך הריסת הבתים הפלסטינים, פוגעים בפתרון שתי המדינות" השר קרא "לרגיעה, חיזוק השת"פ הביטחוני, ושיפור החיים של העם הפלסטיני".

שר החוץ האמריקני, אנטוני בלינקן, חזר על עמדתו החזקה של ממשל ביידן לפיה איראן מהווה איום משמעותי על ישראל והדגיש כי איראן לא תרכוש נשק גרעיני. הוא חזר על מחויבות הממשל לבחון פתרונות דיפלומטיים עם איראן אך הבהיר כי כל האפשרויות נותרו על השולחן למנוע מאיראן להשיג יכולות גרעיניות.

"אם איראן תדחה את דרך הדיפלומטיה, אז, כפי שהבהיר הנשיא ביידן פעמים רבות, אנחנו לא פוסלים כל אפשרות להבטיח שאיראן לא תשיג נשק גרעיני", אמר בלינקן.

 

אנתוני בלינקן איראן סעודיה גרעין איראני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד