ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
אחרי דיון ממושך

נתניהו הכריע: נציג לאופוזיציה בוועדה למינוי שופטים

בלשכת ראש הממשלה נתניהו נערכה פגישה היום בעניין הוועדה למינוי שופטים, ובסופה הוחלט: נציג לקואליציה ונציג לאופוזיציה. עד שבוע הבא צריכה הקואליציה להודיע על זהותם של החברים בוועדה

נתניהו הכריע: נציג לאופוזיציה בוועדה למינוי שופטים
יאיר לפיד ובנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

היום בשעות הצהריים נערכה פגישה בלשכת רה"מ בה היו שותפים נתניהו, אריה דרעי ויריב לוין בעניין הוועדה למינוי שופטים. על פי ההערכות, מסתמנת הכרעה בנושא - נציג לקואליציה ונציג לאופוזיציה, כך פורסם ב"ישראל היום".

יחד עם זאת, בחדשות 12 דווח כי הקואליציה תגיש מחר (שלישי) שני מועמדים מטעמה לבחירות לוועדה למינוי שופטים. מדובר בניסיון מבחינתם כדי לשמר את האופציה למקרה של פיצוץ בשיחות, אך ככל הנראה תעמיד בסוף לבחירה רק מועמד אחד, כדי לאפשר את המשך המגעים בבית הנשיא.

בעוצמה יהודית החליטו כי ח"כ יצחק קרויזר ממפלגת עוצמה יהודית הוא מועמד הקואליציה לוועדה לבחירת שופטים, כפי שסוכם בהסכמים הקואליציוניים בין הליכוד לעוצמה יהודית. גם חברת הכנסת לימור סון-הר מלך מהסיעה הגישה את מועמדותה, למקרה שהאופוזיציה תבחר חבר כנסת למועמדם לוועדה.

גם בליכוד הגישו ח"כ ניסים ואטורי וח"כ טלי גוטליב מועמדות.

מלשכת ראש הממשלה נמסר: "נציגי הקואליציה פועלים בכל דרך כדי להגיע להסכמות בבית הנשיא. ככל שיושגו הסכמות יהיה נציג אחד לקואליציה ונציג אחד לאופוזיציה בועדה לבחירת שופטים. כל ח״כ מהקואליציה או מהאופוזיציה רשאי להגיש את מועמדותו עד יום רביעי זה ויכול להסיר את מועמדותו עד יום רביעי הבא".

אחת השאלות המסקרנות במערכת הפוליטית היום עוסקת בוועדה למינוי שופטים. עד שבוע הבא צריכה הקואליציה להודיע על זהותם של החברים בוועדה ובמרכזה הדילמה האם למנות שני ח"כים מהקואליציה או ח"כ אחד מהקואליציה ואחד מהאופוזיציה.

אתמול דיווחנו כי ביש עתיד הבהירו כי לא תהיה שום חקיקה עד כינוס הוועדה למינוי שופטים. "לא תהיה שום הסכמה ושום חקיקה לפני כינוס הוועדה למינוי שופטים ותחילת עבודתה. כל ההסכמות שיהיו או לא יהיו, ינתנו רק במסגרת הסכמה כוללת על כל הסעיפים והתחייבות לסוף הדיונים על החוקים הנוגעים לשיטת המשטר בישראל", נכתב בהודעת המפלגה.

עמדה זו של יש עתיד מקשה על תפיסת אנשי הליכוד כי יש לחוקק או לפחות לפרסם פומבית את ההסכמות כתנאי לשיתוף פעולה קודם ומינוי נציג אופוזיציה בוועדה.

הכנסת תבחר את נציגי הוועדה לבחירת שופטים ב-14 ביוני. הגשת שמות המועמדים תתאפשר עד יום רביעי 7.6.

מהליכוד נמסר בתגובה: טרם התקבלה כל החלטה בעניין הועדה לבחירת שופטים. ההחלטה תתקבל רק בשבוע הבא.

בנימין נתניהו הליכוד ועדה לבחירת שופטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד