ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
"בעיית תצורת תוכנה"

החברה הודיעה בטעות למאות אנשים שהם עלולים לחלות בסרטן

חברת ביוטכנולוגיה שמוכרת בדיקת דם לאיתור סרטן אמרה כי הודיעה בטעות לכ-400 לקוחות כי ייתכן שיש להם את המחלה. החברה האשימה את הספק בשגיאה, תוך שהיא מציינת "בעיית תצורת תוכנה"

החברה הודיעה בטעות למאות אנשים שהם עלולים לחלות בסרטן
מעבדה רפואית צילום: unsplash

חברת ביוטכנולוגיה שמוכרת בדיקת דם בסכום של 949 דולר כ"ראשונה מסוגה" לאיתור סרטן אמרה כי הודיעה בטעות לכ-400 לקוחות כי ייתכן שיש להם את המחלה.

חברת מנלו פארק, בקליפורניה, אמרה שהיא שלחה מכתב ללקוחות שקנו את הבדיקה המאתרת סימן ליותר מ-50 סוגי סרטן, "המציינת באופן שגוי שאותר סרטן". החברה האשימה את הספק בשגיאה, תוך שהיא מציינת "בעיית תצורת תוכנה".

בהצהרה מטעם החברה נאמר כי הבעיה נובעת מ"תצורה שגויה של פלטפורמת המטופלים שלנו המשמשת לשליחת הודעות לאנשים". היא הוסיפה כי היא הוסיפה תהליכים כדי לוודא שטעות כזו לא תתרחש שוב, והחלה ליצור קשר עם האנשים שקיבלו את ההודעות השגויות תוך 36 שעות.

השגיאה מגיעה על רקע ביקוש מוגבר לבדיקות רפואיות, במיוחד למחלות כרוניות כמו סרטן. החברה מבצעת בדיקות סרטן שגרתיות למחלות כמו סרטן המעי הגס, ומסרה כי בדיקת הדם יכולה לזהות צורות של המחלה שאינן נבדקות באופן שגרתי, כמו כיס המרה והלבלב.

"לאחר הודעה על התקרית, החברה החלה מיד לפנות בטלפון או בדוא"ל לכל האנשים שקיבלו את ההודעה, והמשכנו במאמצים שלנו עד שאישרנו שהגענו בהצלחה לכל אדם בטלפון, בדוא"ל או במכתב", אמרה הדוברת.

יותר ממחצית המכתבים השגויים נשלחו ללקוחות שעדיין לא ביצעו בדיקת דם, הוסיפה הדוברת.

 

סרטן קליפורניה ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד