כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
המאזינים יענשו?

חריג: בעקבות ריגול משטרתי, הפרקליטות תבחן מאות תיקים

בהוראת פרקליט המדינה מאות תיקים משפטיים ייבדקו, לאחר שגילתה כי המשטרה השתמשה בהאזנות סתר שלא כדין. כרגע לא צפויה להיפתח חקירה במח"ש נגד מפעילי הריגול הלא חוקי

חריג: בעקבות ריגול משטרתי, הפרקליטות תבחן מאות תיקים
אילוסטרציה צילום: unsplash

בעקבות שימוש חורג שנעשה בחקירות המשטרה בתוכנות ריגול שהתגלה, הורה פרקליט המדינה עמית איסמן על בדיקה יזומה בתיקים נוספים. מההערכה עולה כי בין 100 ל-300 תיקים נוספים יידרשו לבדיקה. לפי הדיווח של תמר אלמוג ב'כאן 11', בין התיקים גם תיק רצח, ממנו משכה הפרקליטות ראיות שהושגו באמצעים להאזנת סתר, תוך חריגה מצו בית משפט.

מבירור הפרקליטות עולה כי הותקן אמצעי להאזנת סתר במכשיר של אחד החשודים בתיק, שנגדו לא הוגש כתב אישום. על בסיס המידע שאותר במכשיר, המשטרה ביקשה וקיבלה צו שמסמיך אותה לבצע פעולת חקירה נוספת שהניבה תוצרים ראייתיים. התוצרים הוכנסו לתיק החקירה, הוטחו בפני הנחקרים בתיק ואף הוגשו לבית המשפט כמוצג.

גילוי זה מתיישב עם דוח ועדת מררי בראשות המשנה לפרקליט המדינה עורכת הדין עמית מררי, שמצא ליקויים בעבודת המשטרה בשימוש בהאזנות סתר. בדו"ח נטען כי המשטרה לא ישבה לבכירים על הקו במכוון, אלא היה כשל מערכתי בשימוש בתוכנה. האמנם, החומר אכן הוכנס לתיק עצמו. כרגע, על אף הגילוי, לא צפויה להיפתח חקירה במח"ש, היות שאין אינדיקציה לעבירה פלילית.

ריגול תיקים פרקליט המדינה פרקליטות המדינה האזנת סתר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד