כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
ברקע יוקר המחיה

איך להתחיל להתנהל כלכלית נכון?

שחר וולף, מתכנן פיננסי, כלכלן ויועץ משכנתאות בטור חדש שבו הוא נותן טיפים לכלכלה נבונה ברקע יוקר המחיה ההולך ומתרחב בכל תחום בחיינו

איך להתחיל להתנהל כלכלית נכון?
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: דוברות המשטרה

בחודשים האחרונים כולנו מרגישים בכיס את עליות המחירים. כעת , כשכולם עם הפנים קדימה מנסים לחשוב על החופש הגדול שמביא איתו לא מעט הוצאות חריגות ומייד אחריו את חגי תשרי - הגיע הזמן שנעשה מעט סדר ושינוי כדי להתחיל לחיות בצורה מחושבת יותר.

כלל מס 1 - אנחנו חייבים לזהות את ההוצאות שלנו

נסו לשחזר את ההוצאות שלכם בשלושה חודשים האחרונים, לצורך זה תעברו על חשבון הבנק ועל כרטיס האשראי. נסו לאמץ את הזיכרון אם היו דברים חריגים נוספים. ככל שתדייקו בחישוב ההוצאות ככה תגיעו לתוצאות טובות יותר.

שימו לב הוצאות מתחלקות ל-2:

א. הוצאות קבועות - כמו למשל שכר דירה או משכנתא, מזון, מעונות, ביטוחים, ארנונה וכו'.
ב. הוצאות משתנות - מסיבה בגן, בית קפה, ביגוד, יציאה לחופשה וכו'.

כלל מס 2 - סיכום ההוצאות בצורה שנתית

אחרי שזיהינו את ההוצאות שלנו, נכפיל את הטור של ההוצאות ב-12 חודשי השנה.
לאחר מכן נסו לעשות הערכה של עלויות החופש הגדול, עלויות חגי תשרי, פסח וכו' והוסיפו אותם לסכום שקיבלתם. נסו לתת הערכה מדויקת ככל האפשר. לאחר מכן חלקו ב-12 שוב. זה התקציב החודשי שלכם שיכלול הפרשה לטובת קייטנות בקיץ, חוגים במהלך השנה וכו'

שלב 3 - גלו את ההכנסות שלכם

חשבו כמה ההכנסה השנתית שלכם - משכורות, קצבאות, מענקים, תשלומים מארה"ב, מתנות של ההורים וכו'. סכמו את סך כל ההכנסות השנתיות וחלקו ל-12. לדוגמא יש מקצועות שבהם מקבלים בונוס שנתי, אחרים מקבלים משכורת 13.

שחר וולף. צילום: מענדי קורנט.

דוגמא: שכר חודשי משפחתי 19 אלף ש"ח + קצבת ילדים 530 = שכר חודשי 19,530 , הבעל מקבל בונוס שנתי 6,900 שח, האשה מקבלת משכורת 13 - 7,100. אזי נחשב: 12*19,530 = 234,360 + 14,000 = 248,530 ש"ח .

שלב 4 - טיפול בפערי הכנסות-הוצאות

לאחר שיש לכם תמונה מלאה של הכנסות והוצאות, נותר לטפל בפער אם משפחה יודעת שהפער הוא כ-4000 ש"ח בשנה - צריך לראות איך אפשר לגשר עליו. לדוגמא: לבדוק אולי אנחנו משלמים יותר מידי הלוואות בחודש וכדאי לפרוס את ההלוואות מחדש, או אולי אפשרי לחסוך בתשלומים שאנחנו קונים בסופר או לקנות פחות ארוחות צהרים בחוץ.

זכרו, ברגע שנדע את הבעיה נוכל למצא את הפתרון!

שלב 5 - חשבו קדימה

חשוב שתדעו מה ההוצאות שעתידות לבא, האם מתוכנן לכם שמחה משפחתית, אם כן נסו כבר להכניס את זה להוצאות ולהתחיל לחסוך עבור זה.

בהצלחה !

---

שחר וולף הינו מתכנן פיננסי, כלכלן ויועץ משכנתאות, ניהל במשך למעלה מעשור בבנק דיסקונט ומפעיל את קבוצות הכלכלה בוואטסאפ "כלכלה בגובה העיניים"

כלכלה נבונה כלכלה ישראלית שחר וולף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד