א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
כבר לא מובן מאליו

מותג הרכב החשמלי הסיני בסכנת פשיטת רגל

כבר לא מובן מאליו: הישרדות מותג הרכב החשמלי הסיני אייוויז מוטלת בספק

מותג הרכב החשמלי הסיני בסכנת פשיטת רגל
אייוויז U5 מאות יחידות כבר נוסעות בישראל. צילום: יצרן

אם יש דבר אחד שאליו הורגלנו, הרי זו העובדה שרוב יצרני הרכב נמצאים כאן כדי להישאר: מאזדה, פיאט, מרצדס בנץ ויצרני רכב רבים אחרים נמצאים איתנו זה עשרות שנים וכנראה שימצאו איתנו עוד עשרות שנים, אבל יש גם מקרים חריגים והם מגיעים מסין.

חשוב לציין שדווקא המכוניות החשמליות הסיניות הן כאלה שהצליחו לכבוש בישראל במהרה פלח שוק נאה: הן זולות, הן חוסכות לנו הרבה כסף על הדלק, אבל הציבור לא תמיד יודע שמה שקורה בסין לא מגיע לאוזניים הישראליות. לפי פרסומים בתקשורת הסינית במהלך השנים האחרונות עשרות יצרני רכב כבר פשטו רגל ויש סיכוי שיצרני רכב נוספים יעמדו על פי תהום, במיוחד לאור העובדה שהממשל הסיני מצהיר שהוא רוצה שיצרני רכב יתאחדו ושבסופו של דבר, מי שחזק ישרוד.

כל זה כמובן טוב ויפה, אבל בל נשכח שחלק מיצרני הרכב הסינים כבר משווקים בישראל מכוניות ואפילו עושים זאת בהצלחה. אחת היצרניות האלה היא "אייווייז" הסינית שהיתה אחת היצרניות הסיניות הראשונות שנכנסו לישראל עם רכב חשמלי. כיום אייווייז משווקת בישראל שני דגמים- U5 החשמלי וגרסתו הספורטיבית, U6. למעשה, השנה כבר עלו על כבישי ישראל מאות מכוניות חשמליות של אייווייז, אבל הפרסומים בסין פחות מחמיאים למצבה של היצרנית.

לפי פרסום שעלה בסין במהלך השבועות האחרונים, אייוייז מעכבת משכורות לעובדיה כבר מעל חודשיים. ומעבר לכך, פרסומים בעיתונות הסינים מגלים לנו שהיצרנית החליטה לסיים את חוזה השכירות שלה על מטה החברה בשנחאי ולהעביר את כל עובדיה לעבודה מהבית. כאשר אנו מדברים על יצרנית רכב, זה לא עיניין של מה בכך. עוד מגלים לנו הפרסומים בסין שמחודש ספטמבר התקיימו מגעים למכירה של החברה לקרן השקעות סינית גדולה אשר עוסקת בתחום החינוך, אבל לפני כמה שבועות הודיעה הקרן שלא תהיה מעוניינת יותר לרכוש את אייווייז.

אז מה עלינו לעשות במצב כזה שבו אנחנו לא יודעים האם לרכוש מכונית של כזה יצרן? התשובה לעת עתה היא כנראה לחכות. אף אחד לא רוצה לרכוש רכב שאולי לא יהיה לו אבא ולא יהיה לו בעתיד "גב" חזק וסחירות טובה. לפי פרסומים בסין המצב של היצרנית אולי עוד ישתנה אחרי שהחברה תצליח למשוך משקיעים שיגיעו מחוץ לסין אבל עד שזה יקרה, מומלץ לנהוג במשנה זהירות ובחוכמה.

רכב חשמלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד