י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לוחמה פסיכולוגית

דיווח: מל"טים כוונו לבתים של אנשי ביון החוץ של רוסיה

המל"טים שהתעופפו בימים האחרונים במוסקבה, היו מכוונים לבתים של אנשי ביון החוץ של רוסיה, כך אמר גורם רשמי אוקראיני שהבהיר כי אוקראינה אינה מעורבת "ישירות". לא ברור אם ביתו של קצין מודיעין ניזוק 

דיווח: מל"טים כוונו לבתים של אנשי ביון החוץ של רוסיה
אילוסטרציה צילום: pixabay

בארה"ב מדווחים כי מתקפת המל"ט במוסקבה בשבוע שעבר הייתה מכוונת לבתים של קציני מודיעין רוסים, כך אמרו מקורות שמכירים את התקיפות לרשת NBC. מתקפת המל"ט ביום שלישי בשבוע שעבר הייתה הראשונה באזור מגורים בבירה מאז פתחו הכוחות הרוסיים בפלישה לאוקראינה ב-24 בפברואר 2022.

פקיד אמריקאי בכיר ועובד בקונגרס עם ידע בנושא אמרו כי תקיפות המל"טים נראו מכוונות למגורים של קציני מודיעין רוסים. לפחות לאחד מבנייני הדירות שנפגעו בתקיפות המל"טים יש קשרים ללביון החוץ של רוסיה, שירות הביון החוץ. הבניין היה בבעלות ארגון תקציבי ממלכתי רוסי, שהחזיק בחוזים עם יחידה צבאית הידועה ככיסוי לשירות הביון הזר.

לא ברור אם ביתו של קצין מודיעין ניזוק או שאנשי מודיעין רוסיים נפצעו. "זו לא הייתה מתקפה אקראית על פרבר עשיר", אמר אריק לבסק, מנהל התפעול הראשי ומייסד שותף של חברת המודיעין Strider Technologies. "התקיפה היא לוחמה הפסיכולוגית של הסכסוך בין רוסיה לאוקראינה, והגיע לראשונה לשכונות במוסקבה" אמר.

השלטונות הרוסיים האשימו את אוקראינה בתקיפות המל"טים, לדברי הרוסים היו מעורבים שמונה כלי טיס בלתי מאוישים שגרמו נזק קל למספר מבנים. אוקראינה הכחישה כל קשר לתקיפה אך בירכה על כך.

 

מל"טים מוסקבה מודיעין מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד