כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
35 מיליון דולר

האקרים של צפון קוריאה חשודים בשוד קריפטו חדש

האקרים צפון קוריאנים אחראים לגניבה של מעל 35 מיליון דולר במטבעות קריפטו מחברה באסטוניה. החברה לא פירטה כמה כסף נגנב או מי עומד מאחורי הפריצה

האקרים של צפון קוריאה חשודים בשוד קריפטו חדש
אילוסטרציה צילום: unsplash

האקרים צפון קוריאנים עומדים מאחורי גניבה של לפחות 35 מיליון דולר משירות מטבעות קריפטוגרפיים פופולריים, כך אמרו מומחי מעקב קריפטו ל-CNN ביום שלישי.

זו הגניבה האחרונה בשורה של פריצות לחברות מטבעות קריפטוגרפיים המקושרות לפיונגיאנג, גורמים רשמיים בארה"ב חוששים שיוכלו לשמש למימון תוכניות הנשק הגרעיני והבליסטי של המשטר הצפון קוריאני.

ההאקרים רוקנו את חשבונות המטבעות הקריפטו של לקוחות מסוימים של Atomic Wallet, חברה באסטוניה שטוענת כי יש אצלה חמישה מיליון לקוחות שמשתמשים בתוכנה שלה.

החברה 'אטומיק וולט' מסרה כי נראה כי "פחות מ-1%" מהמשתמשים החודשיים הושפעו מהפריצה. החברה לא פירטה כמה כסף נגנב או מי עומד מאחורי הפריצה. כמה מהקורבנות של הפריצה פנו דרך הטוויטר להאקרים שיחזירו את כספם, ופרסמו את כתובות המטבע הקריפטוגרפי שלהם למקרה שההאקרים ירחמו עליהם.

האקרים צפון קוריאנים גנבו מיליארדי דולרים מבנקים ומחברות מטבעות קריפטוגרפיים במהלך השנים האחרונות, כדי לספק מקור הכנסה מרכזי למשטר, כך על פי דיווחים של האו"ם וחברות פרטיות.

סיכול פריצה והלבנת הון בצפון קוריאה הפך לעדיפות ביטחונית לאומית של ממשל ביידן. כמחצית מתוכנית הטילים של צפון קוריאה מומנה על ידי התקפות סייבר וגניבת מטבעות קריפטוגרפיים, כך אמר גורם בבית הלבן בחודש שעבר.

 

צפון קוריאה קריפטו מטבעות קריפטוגרפיים אסטוניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד