כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
פער עצום בין הרשתות

הבדיקה העלתה: מחירה של חלת אנג'ל התייקר משמעותית

סל המועצה לצרכנות ה-11 אחרי החגים מעלה שהכול התייקר: עלייה של 8 אחוזים ממחיר אותו הסל בשנה שעברה, עליה של כ-2% מהחודש הקודם, פער של כמעט 20% בין הרשתות | בין המוצרים שהתייקרו משמעותית ניתן למצוא חלת אנג'ל 

הבדיקה העלתה: מחירה של חלת אנג'ל התייקר משמעותית
חלות לשבת. אילוסטרציה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

סל חודש מאי מסמן את "החזרה לשגרה". מבצעי החג של הרשתות שניתנו לקראת שבועות הסתיימו, והמחירים עלו. מבצעי החג מוכיחים שתחרות ומתן מבצעים הם אמצעי משמעותי למלחמה ביוקר המחייה.

סל הבדיקה החודשית המקיפה מס' 11 של המועצה הישראלית לצרכנות - כולל מגוון של 817 מוצרים. המחירים נבדקו בשלושה תאריכים: 4/6/23, בחודש הקודם 19.4.23 , ובהשוואה לשנה שעברה 11.5.22. המחירים הם נתוני ממוצע כולל מבצעים, ללא מבצעי אשראי של הרשתות ותתי הרשתות שמשדרות לאתר פרייסז.

פערים עצומים במחיר בין הרשתות (מעל 600 אחוז) היו בירקות: כרוב לבן במשקל, עגבניות טריות במשקל, כרובית במשקל, מלפפון טרי במשקל, שום יבש, וגזר טרי ארוז.

אילוסטרציה. צילום: יוסי אלוני, פלאש 90.

עליות מחירים מופרזות התגלו מהחודש שעבר אצל:
• ליימן שליסל (7%)
• טיבון וויל (בשר ועוף קפוא) 7%
• פריגת 33%
• סלטי אחלה (שטראוס) 14%
• גרבר 9%
• אבוקדו 23% מהחודש הקודם ו-99 אחוז משנה שעברה
• חלה (אנג'ל) התייקרה ב-45% מהחודש הקודם

אותו מוצר יותר יקר

הפער לאותו מוצר בין הרשתות השונות עומד על 95 ₪. מדובר באותם מוצרים בהם ההפרשים גדולים. באם אין התניית קניה – בחרו לקנות ברשתות אלו.

• סכיני גילוח ג'ילט פיוז'ן 16 יחידות-נמכרים ברשת סופר בפארם ב-239.8 ש"ח ובמחיר של 144.9 ש"ח ברשת בי (Be). פער של 95 ש"ח (66 %).

• קילו כתף בקר נמכר ב-99.9 ₪ ברשת גוד מרקט, וברשת שורק מהדרין תשלמו 40 ₪ חסכון של כמעט 60 ₪. (150 %).

אילוסטרציה. צילום: יוסי אלוני, פלאש 90.

• קילו פילה סלמון קפוא בוואקום דגי תנובה, נמכר ב-109 ש"ח ברשת מיני סופר אלונית, וב-60.8 ₪ – ברשת זול ובגדול, 48 ₪ הפרש. (79 %).

• קליק ביסקוויט מצופה שוקולד חלב של יוניליוור 65 גרם - במחיר 1 ₪ ברשת רמי לוי באינטרנט ותחזיקו חזק - 8.9 ₪ – במיני סופר אלונית. 8 ₪ הפרש. 791%.

איפה תמצאו את הסל הזול ביותר?

מתוך 825 הרכיבו במועצה לצרכנות סל של 770 מוצרים (הנפוצים יותר ברשתות). המחירים נבדקו בממוצע רשתי, להשוואה נלקחו רשתות להן לפחות ~ 80% מסך המוצרים (600 מתוך 770). כשמוצר לא נמצא בכל הרשת, נלקח לגביו המחיר הממוצע של שאר הרשתות שנבדקו.

הרשת הזולה: רמי לוי.
היקרה: שופרסל אקספרס
הפער: 19%

רשתות עירוניות:
הזולה: מחסני השוק בסיטי
היקרה: שופרסל אקספרס
הפער: -9%

אילוסטרציה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

רשתות דיסקאונט:
הזולה: רמי לוי
היקרה: טיב טעם
הפער: 12%.

במועצה לצרכנות מציינים בעקבות הנתונים כי "לראשונה נכנסה להשוואה רשת קארפור בפורמטים השונים. נראה כי קארפור מרקט התברגה כרשת דיסקאונט (מקום שני) ומהווה כבר עם כניסתה כמחוללת תחרות, כשההפרש בינה לבין הרשת הזולה- רמי לוי, קטן. במועצה מקווים שהתחרות תגרור הורדת מחירים ישירה וללא תנאים. דווקא הרשת העירונית של קארפור לא מהווה תחרות כאלטרנטיבה זולה בשכונות המגורים. גילינו גם כי קארפור בסיטי יקרה הרבה יותר מרשת ביתן מרקט , זאת בניגוד לציפיות ולבשורת ההשקה".

מאפיית אנג'ל חלה התייקרות יוקר המחיה השוואת מחירים רמי לוי קרפור המועצה הישראלית לצרכנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד