כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"ישראל לא תעמוד בביקושים"

ניתוקי החשמל בערב שבת: "רחוק מהמציאות ומהאירוע עצמו"

"מציע לכולם לקחת בערבון מוגבל את התחקיר העיתונאי שהתפרסם בכלי התקשורת השונים. זה רחוק מהמציאות ומהאירוע עצמו". כך יו"ר דירקטוריון 'נגה' על ניתוקי החשמל ביום שישי האחרון ועדכן: "סיימנו תחקיר ונמשיך לבחון את זה עוד לעומק"

ניתוקי החשמל בערב שבת: "רחוק מהמציאות ומהאירוע עצמו"
אילוסטרציה צילום: unsplash

יו"ר דירקטוריון 'נגה', אלוף במיל' סמי תורג'מן, התייחס בוועידה לאנרגיה וכלכלה ה-8 לניתוקי החשמל שהתרחשו ביום שישי האחרון בעקבות השרב הכבד ואמר: "אני מציע לכולם לקחת בערבון מוגבל את התחקיר העיתונאי שהתפרסם בכלי התקשורת השונים. זה רחוק מהמציאות ומהאירוע עצמו. ברור לכולם ששיתוף הפעולה בין כל השחקנים בשגרה וגם בחירום הוא קריטי לניהול וקידום המשק. היחסים בינינו לבין חברת חשמל הם טובים. יש חיכוכים ויש ויכוחים אך המערכת עובדת והקשר בין הגורמים טוב".

לדבריו: "האחריות לניהול החשמל נמצא אצל נגה - אנחנו אחראים בטוב וברע ובאופן מלא על האירוע האחרון. האחריות שהחשמל יסופק בכל עת היא מאתגרת ועלינו לפשר את שיתוף הפעולה של כל הגורמים יחד. סיימנו תחקיר ונמשיך לבחון את זה עוד לעומק".

תורג'מן. צילום: פלאש 90.

חן הרצוג, כלכלן ראשי BDO, התייחס גם הוא בוועידה ה-8 לאנרגיה וכלכלה לסוגיה ואמר: "כבר ב-2016 התרעתי שב-2023 לא נעמוד בביקושים במשק החשמל. לצערי המציאות הוכיחה שצדקתי. הסיבות ברורות, לא הייתה הערכות מסודרת לצפי הביקושים, הצמיחה של האוכלוסיה והשינויים בצריכה ועליה בשימוש ברכבים חשמליים".

לדברי הרצוג: "גם כיום אין תכנון נכון. הקמת תחנת כוח לוקחת 7 שנים. הועדות שדנות באישורן עוד לא החליטה וזה ייקח בין שנה לשנתיים. משמע, ב-2030 מדינת ישראל לא תעמוד בביקושים ועמידה ביעדים".

"יש לנו בעיה עם אי זמינות אנרגיות מתחדשות בשעות השיא בגלל מזג האוויר ואי יכולת האגירה ושמירת רזרבות", סיכם הכלכלן.

ניתוק חשמל שרב חברת חשמל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד