כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
משבר דיפלומטי?

שר החוץ תקף את ארה"ב שלא נשארה חייבת

סגנית נשיא ארה"ב התייחסה לרפורמה המשפטית, ואמרה כי "הדמוקרטיה הישרלאית צריכה מערכת משפט עצמאית". שר החוץ אלי כהן התייחס לדברים שלה והרגיז את האמריקאים "מדינת ישראל תמשיך להיות דמוקרטית וליברלית כפי שתמיד הייתה"

שר החוץ תקף את ארה"ב שלא נשארה חייבת
השר אלי כהן צילום: דוברות משרד החוץ

באירוע לרגל יום העצמאות ה-75 של ישראל בוושינגטון, התייחסה סגנית נשיא ארה"ב לרפורמה המשפטית, ואמרה כי "הדמוקרטיה הישראלית צריכה מערכת משפט עצמאית". היא הוסיפה כי ארה"ב "תמשיך לפעול למען הערכים שבבסיס היחסים עם ישראל, שכוללים את חיזוק הדמוקרטיות שלנו". בקהל נכח גם יו"ר ועדת חוקה, שמחה רוטמן.

שר החוץ אלי כהן הגיב לה בחריפות: "אם תשאל אותה מה מפריע לה ברפורמה המשפטית, היא לא תדע לומר לך אפילו סעיף אחד שמפריע לה, אני מעריך שהיא לא קראה את החוק". את הדברים אמר השר כהן בריאיון ברשת ב'.

לאחר דברי השר, שגריר ארה"ב בישראל טום ניידס התייחס לדברים: "האריס היא תומכת של ישראל. היא אמרה דברים שבכירי הממשל, כולל הנשיא אומרים, על הערכים המשותפים. העובדה שהיא הגיעה לאירוע יום העצמאות בשגרירות מדברת בעד עצמה".

בחדשות 12 דווח כי גורמים אמריקנים בכירים זעמו על ההתבטאות של שר החוץ כהן: "לדבר ככה נגד סגנית נשיא ארה"ב ועוד תומכת ישראל כל-כך נלהבת, במה זה מועיל?".

שר החוץ אלי כהן הגיב לסערה: "יש לי הערכה רבה לבעלת בריתנו ארה"ב ולסגנית הנשיא האריס ידידה גדולה של ישראל. הרפורמה המשפטית היא נושא פנים ישראלי הנמצא בתהליך גיבוש והידברות, מדינת ישראל תמשיך להיות דמוקרטית וליברלית כפי שתמיד הייתה".

 

אלי כהן שר החוץ קמלה האריס הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד