כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"גאה בהחלטה"

מנכ"ל חברת החשמל משיב בתקיפות להסתה הפרועה נגד החרדים. צפו

מנכ"ל חברת החשמל משיב היום בוועדה לביקורת המדינה בכנסת להסתה הפרועה נגד הציבור שומרי השבת בעקבות הטענות כי זכה להעדפה בניתוקי החשמל היזומים: "יישובים דתיים היו מנותקים כל יום שישי - אם לא הייתי מחזיר להם את החשמל לפני שבת, הם היו מנותקים 25 שעות. "גאה בהחלטה - הומני ואנושי"

מנכ"ל חברת החשמל משיב בתקיפות להסתה הפרועה נגד החרדים. צפו
מאיר שפיגלר צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מנכ"ל חברת החשמל, מאיר שפיגלר התייחס היום (רביעי) לסערת ניתוקי החשמל ביום בשישי האחרון ולטענות שצפו במערכת הפוליטית ובתקשורת החילונית על פריווילגיה לה זכו שומרי השבת כאשר בניתוקי החשמל היזומים בערב שבת בחרו דווקא לנתק יישובים בעלי אופי חילוני. שפיגלר תוקף את הטענות המסיתות מצד גורמים פוליטיים ומסביר מדוע הוא גאה בהחלטה שקיבל.

בדיון הוועדה לביקורת המדינה בראשות ח"כ מיקי לוי דנו בנושא אספקת החשמל במדינה, בעקבות האירועים בסופ"ש האחרון בהם תושבים רבים נותקו מאספקת החשמל, הגיב מנכ"ל חברת החשמל מאיר שפיגלר על סערת הניתוקים ביום שישי האחרון ואמר כי "יש מסמך עתיק יומין שאומר שבעתות של בעיות ביקוש וניתוקים יזומים - את מי לא מנתקים. המסמך לא מתייחס למצב של ימי שישי וערבי חג לניתוק וחיבור חשמל".

לדברי שפיגלר, "אני אומר בצורה ברורה - המידע שפורסם היה מסית ומקניט ולא תואם את העובדות. אם יש מצב שיש יישובים דתיים שהם כבר היו מנותקים שעות ארוכות, ואם הם לא מקבלים חשמל רגע לפני כניסת השבת, הם נתקעים ל-25 שעות נוספות ללא חשמל, לקחתי את האחריות וקיבלתי החלטה שאני גאה בה לחבר אותם לחשמל - גם להם יש ילדים, תינוקות ונכים.

יש גבול! החילונים ואני אחד מהם יכולים להפעיל את החשמל אחרי שעה שעתיים, לעומת הדתיים שבמידה ולא היו מקבלים חשמל בערב שבת, היו מנותקים שבת שלמה מחשמל".

כזכור, בציוץ בטוויטר כתבה חברת הכנסת מרב מיכאלי: "מי נתן את ההוראה ביום שישי לנתק מהחשמל יישובים עם רוב חילוני ולחבר לחשמל יישובים עם רוב דתי וחרדי? איך בדיוק נבדקה זהות היישוב? האם מעתה ואילך זכאות לחיבור לחשמל תהיה לפי גודל הכיפה והשביס? או אולי לפי אחוז ההצבעה למפלגות הקואליציה?".

עוד הוסיפה ותקפה: "חבורת חדלי אישים שלא מסוגלים לנהל משק חשמל שיבטיח אספקת חשמל בסיסית בצורה סדירה, כמו בכל מדינה מתוקנת אחרת. ככה אתם רוצים לנהל את המדינה? לא פלא שככה היא נראית".

 

חברת חשמל מאיר שפיגלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד