א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
הקרב על ההגמוניה

מטוסים אמריקאים ביצעו יותר מ-800 פעולות במרחב האווירי הסיני

הסינים טוענים כי ארה"ב ביצעה יותר מ-800 פעולות סיור אמריקאיות במרחב האווירי שלה. בייג'ין קוראת לוושינגטון להפסיק להתערב בענייניה. "הכפייה הכלכלית" של ארצות הברית

מטוסים אמריקאים ביצעו יותר מ-800 פעולות במרחב האווירי הסיני
מטוסים של חיל האוויר האמריקני צילום: unsplash

דובר משרד החוץ הסיני וואנג וונבין אמר כי מטוסי סיור אמריקאים ביצעו יותר מ-800 פעולות במרחב האווירי הסיני במהלך שנת 2022. במהלך התדריך היומי, הוסיף הדובר הסיני כי הטיפול של הצי וחיל האוויר הסיני בהפרות הוא חוקי והגיוני ועומד על פי החוקים והתקנות.

וואנג קרא גם לארצות הברית להפסיק להתערב בענייניה הפנימיים של סין ולפגוע באינטרסים שלה, בתקווה שהאיחוד האירופי והקהילה הבינלאומית יפעלו יחד כדי להתמודד עם מה שהוא כינה "הכפייה הכלכלית" של ארצות הברית.

משרד ההגנה של טייוואן דיווח כי עקב אחר 7 מטוסים צבאיים ו-5 ספינות מלחמה השייכות לצבא הסיני בסביבת טייוואן במהלך 24 השעות האחרונות.

בהצהרה של משרד ההגנה הטיוואני נאמר כי צבא טייוואן שלח מיד מטוסי קרב וספינות מלחמה כדי להזהיר את הצד הסיני, וכן פרס מערכות טילים לניטור פעילות המטוסים הסיניים.

ביום שלישי הודיעה ארצות הברית כי מטוס קרב סיני ביצע תמרון "אגרסיבי שלא לצורך" ליד כלי טיס אמריקאי מעל ים סין הדרומי.

היחסים בין וושינגטון לבייג'ינג מתוחים בשל מגוון נושאים. תיק טייוואן נותר אחד הגורמים העיקריים למתיחות ביחסים בין שתי המדינות, סין מגבירה את הלחץ שלה בניסיון לאלץ את האי לקבל את מרותה של בייג'ינג לריבונות, דבר שהממשלה הסינית דוחה בתוקף.

סין ארה''ב טייוואן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד