י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בניגוד לקריאת הראש"ל

התלונות על רבנים: מלכיאלי משאיר את הבעיה

במסגרת מתווה חדש לבחירת רבנים, השר מלכיאלי ימנה נציב חדש לתלונות על רבנים - אלא שהוא לא יהיה אחראי על הרבנים הראשיים • בכך הוא לא פותר את הבעיה שצפה אחרי הנזיפה בגר"י יוסף, כשהוא משאיר את האחריות לנציב תלונות השופטים

התלונות על רבנים: מלכיאלי משאיר את הבעיה
מיכאל מלכיאלי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

למרות קריאת הראשל"צ יוסף: השר לשירותי דת מיכאל מלכיאלי מקדם הקמת תקן חדש של נציב תלונות הציבור על הרבנים, אלא שהוא לא יהיה אחראי על הרבנים הראשיים - כך נודע ל"בחדרי חרדים".

במסגרת המתווה החדש של השר, שמקודם בהצעת חוק חדשה של חברי הכנסת ארז מלול מש"ס ושמחה רוטמן מ'הציונות הדתית', יהיה נציב שיטפל בתלונות הציבור על רבני עיר, רבני יישובים, רבנים אזוריים ורבני שכונות - אך לא בתלונות על הרבנים הראשיים.

בעקבות כך, מי שימשיך להיות אחראי על הרבנים הראשיים שיהיו דיינים הוא נציב תלונות השופטים, ובכך מלכיאלי לא פותר את הבעיה שנוצרה לפני כשנתיים כאשר נציב תלונות השופטים נזף בחריפות רבה בראשל"צ ואף קרא לבחון את המשך כהונתו.

לפי המתווה של מלכיאלי הנציב שימנה שר הדתות יהיה מחוייב להיות בעברו רב עיר, דיין או רב ראשי. אם ימצא הנציב כי תלונה שהגיעה אליו נכונה - יודיע על כך לרב המדובר, לנשיא מועצת הרבנות ולשר הדתות, ואף הוא רשאי להמליץ למועצת הרבנות לסיים תפקידו של רב.

נציב תלונות השופטים אורי שוהם קרא לפני כשנתיים להדיח את הרב יצחק יוסף כדיין, בעקבות התבטאויות שלו נגד רפורמת הכשרות - ובתגובה קרא לפני חצי שנה הראשון לציון הגאון להדיח אותו מתפקידו, או לעקוף אותו.

בהסכמים הקואליציוניים עם ש"ס אכן נמצא סעיף שאומר שתקודם הצעה שיהיה נציב שאחראי על דיינים, אך זה עד עכשיו לא קרה - ובהצעה החדשה של מלכיאלי, על נציב שיהיה אחראי על רבנים, הוא לא נותן לקריאה של הראשון לציון מענה.

מיכאל מלכיאלי שר הדתות הראשל''צ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד