ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
"קץ לצביעות"

גנץ מאיים | הליכוד: "הוא חתום על הרעיון"

יו"ר המחנה הממלכתי הזהיר את נתניהו ממינוי שני חברי קואליציה לוועדה לבחירת שופטים וטען כי, "יהיו לכך השלכות חמורות על מדינת ישראל, שיביאו לפגיעה בדמוקרטיה". הליכוד בתגובה: "גנץ הוא אבי הרעיון של שני חברי קואליציה בוועדה למינוי שופטים"

גנץ מאיים | הליכוד: "הוא חתום על הרעיון"
בני גנץ צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ התייחס הערב (רביעי) לסגירת הרשימות למועמדי הכנסת לוועדה לבחירת שופטים ואמר: "הבחירות לנציגי הכנסת לוועדה לבחירת שופטים בשבוע הבא הן נקודת מבחן משמעותית. כשהדמוקרטיה הישראלית על הכף - אסור לחזור על טעויות העבר ולבזבז קולות".

גנץ הוסיף: "קיבלתי החלטה לקחת אחריות ולא להעמיד מועמד מטעם המחנה הממלכתי - כך שהאופוזיציה תגיע מאוחדת. כעת נתניהו צריך להכריע האם לצעוד בדרך האחריות, או לדרדר אותנו לתהום הקיצוניות.

אם יבחרו שני מועמדים מהקואליציה – יהיו לכך השלכות חמורות על מדינת ישראל, שיביאו לפגיעה בדמוקרטיה, ולצידה וכנגזרת ממנה פגיעה בביטחון, בכלכלה ובחברה. נתניהו, אל תהמר על מדינת ישראל".

בתגובה נמסר מהליכוד: "מה שבני גנץ דרש בהסכם הקואליציוני ב 2020, פתאום הופך לקץ הדמוקרטיה ב 2023.

בני גנץ הוא אבי הרעיון של שני חברי קואליציה בוועדה למינוי שופטים. ב- 2020 הוא אף התנה זאת כחלק המו״מ הקואליציוני עם הליכוד והתעקש שהליכוד יחתום על הדברים הבאים: ״כל חברי הקואליציה מחויבים לבחור באותם שני מועמדים של הקואליציה (צבי האוזר ואסנת מארק)״. כך נעשה ומינויים אלה אף אושרו בפסק דין של בג״צ. קץ לצביעות- לא קץ הדמוקרטיה".

בני גנץ חתום על היוזמה שלקואליציה תהיה שני חברים בוועדה למינוי שופטים.

מהמחנה הממלכתי נמסר בתגובה לליכוד: "גנץ נכנס לממשלה ב-2020 בכדי למנוע את הרס הדמוקרטיה והפגיעה הקשה בבריאות ובכלכלה. השתלטותו על משרד המשפטים ומוקדי הכוח המשטריים, מנעה אז, את מה שנתניהו ולוין מבקשים לעשות היום ב-2023".

עוד נאמר בהודעת המחנה הממלכתי: "מציעים לליכוד לא להיכנס להשוואות היסטוריות או עכשוויות - ההתנהלות של נתניהו, פרשיות השחיתות, וכתבי האישום הם שהביאו את מדינת ישראל אל סף אסון לאומי אותו אנו מנסים היום למנוע".

בנימין נתניהו בני גנץ הליכוד ועדה לבחירת שופטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד