כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
ישלמו מכספם

הצעד הבא נגד האסירים הביטחוניים: טיפולי השיניים יופסקו

טיפולי השיניים שמומנו עד כה על ידי המדינה יופסקו, בעקבות עדכון נוהל שעליו חתמה נציבת שב"ס | בן גביר: "במדינה נורמלית היו מוציאים את מי שרצח יהודי להורג"

אסירים, ארכיון
אסירים, ארכיון צילום: Hassan Jedi/Flash90

נציבת בתי הסוהר, רב גונדר קטי פרי, חתמה היום (רביעי) על עדכון נוהל, המחייב אסירים לשלם מכספם על טיפולי שיניים. מדובר בטיפולים ששולמו עד כה על ידי המדינה, ויופסקו כחלק ממדיניות השר בן גביר להחמרת תנאי האסירים הביטחוניים בבתי הכלא.

הטיפולים, שכעת יופסקו, מומנו בעקבות החלטת בית המשפט העליון לפני כשנתיים, שאפשרה לאסירים להזמין לתוך בתי הסוהר רופאי שיניים פרטיים. כ-80% ממבקשי השירות הזה היו אסירים ביטחוניים, כך שנותר מצב בו קופת המדינה מממנת באופן עקיף טיפולי שיניים פרטיים עבורם. הבוקר שמה לכך נציבת בתי הסוהר סוף, בנוהל אשר מחייב אותם לשלם מכספם ומראש על השירותים שמספק שב"ס.

התיקון כולל צילומים פנורמיים, ושעת עבודה של כסא טיפולים במרפאת השיניים בשב"ס. לפי לשכת השר בן גביר, מדובר בחסכון של מאות אלפי שקלים בשנה.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסר בעקבות ההחלטה: "אט אט נשנה את התנאים ונבטל את ההטבות למחבלים. אין שום סיבה בחוק לתת להם תנאים עודפים. במדינה נורמלית היו מוציאים את מי שרצח יהודי להורג אבל עד אז לפחות שלא יקבלו שעת טיפולי שיניים בחינם. נמשיך לשנות".

 

אסירים ביטחוניים רופא שיניים טיפול שיניים שב"ס איתמר בן גביר קטי פרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד