כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
אמונה תמימה מנצחת

יו"ר הכנסת התפלל בבית הכנסת של אביו במרוקו

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה, בבית הכנסת בו התפלל אביו בילדותו ברבאט - בירת מרוקו. "שורש זיקתנו כעם ובתוכו של משפחתי ושלי לארץ ישראל מצוי כאן בין דפי התפילה והפיוטים היחודיים, בכמיהה לציון; האמונה התמימה ניצחה ובזכותה עלו רבים מבני קהילת מרוקו המפוארת ארצה ובהם גם הוריי"

יו"ר הכנסת התפלל בבית הכנסת של אביו במרוקו
אמיר אוחנה במרוקו צילום: Jaouad ACIM ©️ ACIMCOM

את הגעתו ההיסטורית כיו"ר הכנסת הראשון שהוזמן אי פעם לביקור רשמי בפרלמנט של מדינה מוסלמית, בחר יו"ר הכנסת אמיר אוחנה לפתוח היום בהנחת תפילין ובתפילת קריאת שמע, אותה קיים בבית הכנסת המוכר ע״ש רבי שלום זאווי שברבאט - ביה"כ אותו נהג אביו, מאיר אוחנה לפקוד טרם עלייתו ארצה.

יו"ר הכנסת אוחנה אשר פגש במקום חברים מבני הקהילה היהודית, הודה בפניהם שהוא נרגש לפגוש אותם ומתרגש לבקר במקום: "זוהי זכות גדולה עבורי להיות כאן היום ולשבת בכיסא בו ישב אבי האהוב ונשא את תפילותיו יומיום אל מול ארון הקודש הזה ובערגה אמיתית פילל להגיע למקום אחד ויחיד לארץ ישראל ולירושלים. אני מאמין בכל ליבי כי שורש זיקתנו כעם ובתוכו שלי ושל משפחתי לארץ ישראל מצוי כאן בין דפי התפילה והפיוטים הייחודיים המגוללים את הכמיהה לציון"

עוד אמר: "מהזיכרונות של אבא על בית הכנסת למדתי על המושג שנקרא "אמונה תמימה" - אמונה שלמה ללא תנאים, שסמלה בעיניו את כל בני הדור שלו ובתוכם את אלו שהתפללו עמו בבית הכנסת. אפשר לומר בביטחון שהאמונה התמימה ניצחה ובזכותה עלו רבים מבני קהילת מרוקו המפוארת ארצה ובהם הוריי. גם שנים רבות לאחר שעזבו, בית הכנסת השתמר בצורה מופלאה הודות למלך מרוקו מוחמד השישי שרואה חשיבות רבה בטיפוח ושימור החיים היהודיים בממלכה".

יו"ר הכנסת הוסיף ואמר: "אין ספק שאני מרגיש כאן בבית; החמימות, השפה, קבלת האורחים הלבבית, כולם מזכירים לי את בתי הכנסת שהיו אצלנו בבאר שבע. לדעתי, אם היה אפשר להעביר את בית הכנסת כמו שהוא על מתפלליו מחר לשכונה ה' בעיר, אף אחד לא היה שם לב והחיים בבית הכנסת על פיוטיו וניגוניו היו נמשכים כרגיל".

"שורש זיקתנו כעם ובתוכו של משפחתי ושלי לארץ ישראל מצוי כאן בין דפי התפילה והפיוטים היחודיים, בכמיהה לציון; האמונה התמימה ניצחה ובזכותה עלו רבים מבני קהילת מרוקו המפוארת ארצה ובהם גם הוריי".

בתגובה לדברי מארחיו אודות חשיבות בית הכנסת כמרכיב משמעותי בחיי הקהילה המקומית בעבר, בהווה ובעתיד אמר יו"ר הכנסת כי: "בבית הכנסת הזה שאב אבי את הציונות שפיעמה בו, ומכאן העביר אותה אליי וממני לילדיי. כך, מדור לדור, חלום הדורות לשוב לציון לא חלף עד שהתגשם, אשרינו שזכינו להיות מהדור שחי את החלום".

היו"ר אוחנה שיתף את מארחיו כי במסגרת הביקור הוא צפוי, כאמור, להפגש מחר עם עמיתו המרוקני, נשיא הפרלמנט מר ראשיד טלבי אלעלמי ועמו עם יו״ר קבוצת הידידות הפרלמנטרית מרוקו-ישראל ועם חברים נוספים מבית הנבחרים; כמו כן צפויים יו"ר הכנסת ומארחו למסור הצהרות לתקשורת ואף לחתום במעמד זה על מזכר הבנות רשמי שתכליתו פיתוח שיתוף פעולה בין-פרלמנטרי למען חיזוק היחסים שבין מדינת ישראל לממלכת מרוקו.

בנוסף, במהלך ביקורו צפוי יו"ר הכנסת להיוועד עם בכירים בממשלת מרוקו וכן עם ראשי הקהילה היהודית בממלכה.

אמיר אוחנה מרוקו יו''ר הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד