כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"יחטפו קנס, פעם פעמיים"

בקרוב: הצעת חוק נגד סתימת הפיות

בדיון בוועדת הכלכלה עדכן שר הכלכלה כי הוא מגבש חוק שיאפשר למשתמשי הרשתות החברתיות לתבוע כאן בישראל את הרשתות על אפליה וסתימת פיות | לדבריו: "פעם, פעמיים שלוש יחטפו קנס על שהסירו בלי הצדקה והמדיניות תשתנה"

בקרוב: הצעת חוק נגד סתימת הפיות
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

שר התקשורת שלמה קרעי הודיע בוועדת הכלכלה כי בכוונתו להגיש הצעת חוק שתאפשר למשתמשים ברשתות חברתיות לתבוע על אפליה וסתימת פיות בבית משפט ישראלי.

המשנה למנכ"ל משרד התקשורת, אלעד מלכא, דיבר בוועדה ואמר: "היום הן יכולות להסיר תכנים באופן שרירותי, ובעתיד תהייה מדיניות שקיפות של הסרה או הגבלת תוכן, והמשתמש יוכל לערער לחברה או לגשת לבית משפט מקומי אם הסירו תוכן שעומד בכללי הקהילה. נסמיך בית משפט מקומי בישראל לדון בסכסוכים כאלה, ואפשר יהיה להסיר תוכן אם הוא עובר על החוק או עובר על כללי הקהילה. בית משפט ידע לקרוא את תקנון הקהילה. קטונתי מלהגיב לרפורמה המשפטית, אשמח שיהיו יותר שופטים שיוכלו לדון בזה".

השר קרעי בוועדה. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת.

השר קרעי ציין בהקשר זה ואמר: "פעם, פעמיים שלוש יחטפו קנס על שהסירו בלי הצדקה והמדיניות תשתנה. היום זה שרירותי ואנשים לא מבינים מה עשו לא בסדר. פעם פעמיים יחטפו קנס ויעצרו את המדיניות הזו".

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ דוד ביטן, סיכם את הדיון ואמר לשר התקשורת: "למשרד יש הרבה משימות, לפני מספר שנים אמרו שלא צריך משרד ומספיק רשות אבל כנראה שזה לא כך. צריך משרד ושר שינווט את העניינים האלה. אני חושב שאתה עושה עבודה טובה ומאחל לך הצלחה".

סתימת פיות רשתות חברתיות שלמה קרעי תביעת משפטית חסימה אפליה הצעת חוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד