כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
ומתי חרג ממנהגו?

הסיבה שמרן הרב אדלשטיין כמעט ולא נסע לירושלים

'בחדרי חרדים' מספר מדוע מרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין זצ"ל היה ממעט לצאת לירושלים, וכשכבר יצא היכן ביקר? מיוחד

הסיבה שמרן הרב אדלשטיין כמעט ולא נסע לירושלים
הגרי"ג אדלשטיין זצ"ל בביקורו בירושלים צילום: באדיבות המצלם

מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין זצ"ל הקפיד מאוד לאורך עשרות שנים מאז היה צעיר לא לצאת את העיר בני ברק, הסיבה הייתה אחת - לחץ הדם שלו היה רגיש ויכול לעלות מכל דבר חריג ובפרט מנסיעה ברכב. ועל פי חשבון שעשה, אם ייצא בנסיעה לירושלים הלוך וחזור זה יעלה את הלחץ דם ויחליש אותו, ובכך זה יכול למנוע ממנו למסור שיעור לתלמידים.

רבי גרשון כידוע הקפיד במשך 80 שנה למסור שיעור בכל יום ויום ללא הפסקה אפילו בשבתות וחגים, ממש עד יומו האחרון; וכפי שהתפרסמה התמונה של 'אדם כי ימות באוהל' בה נראה ראש הישיבה מוסר שיעור בחדר טיפול נמרץ ביומו האחרון.

אך יוצא מן הכלל חריג היה - בכל שנה הקפיד מרן הגרי"ג לצאת אחרי חול המועד פסח לישיבת "משנת עקיבא - בית שמואל" במטרסדורף לפגוש את אלפי תלמידיו בירושלים ולמסור להם שיחת חיזוק, וכן בחול המועד סוכות לצאת לקהילת "שערי תבונה" ברמות לפגוש את אלפי תלמידיו הפרוסים ברמות ולמסור להם דברי חיזוק.

הביקורים ב"משנת" - "בית שמואל"

את מסעותיו לישיבת "משנת עקיבא בית שמואל" היה מקפיד לקיים במשך 11 שנים רצוף, ביום האחרון של חודש ניסן והביקור היה מכריז על פתיחת הזמן בישיבה שבראשות הגאון רבי יצחק עהרנפלד אשר היה מקורב וחביב ביותר על מרן זצ"ל. גולת הכותרת של הביקור הייתה המשא בישיבה אך תמיד היו מנצלים את ביקורו של מרן בירושלים לכנס אסיפות ציבוריות גדולות בירושלים הן ב"ועד הישיבות" והן בכינוסים המוניים לבני הישיבות בבנייני האומה וכדומה. חברי כנסת, אישי ציבור ואלפי תלמידים הגיעו בכל שנה להשתתף במשא מרן בישיבה כאשר ראש הישיבה הגאון רבי יצחק עהרנפלד היה פותח את המעמד במשא מיוחד ולאחר מכן מרן ראש הישיבה זצוק"ל היה נושא את המשא המרכזי בפני אלפי התלמידים.

השיחה ב'שערי תבונה'

במשך 18 שנים רצוף היה נוסע מרן זצוק"ל בכל שנה ושנה לשאת משא חיזוק מרכזי בבית הכנסת "שערי תבונה" ברמות כאשר ברוב השנים הוא הגיע בליל הושענא רבא, ובשנים בהם לא הסתדר טכנית הואיל והושענא רבא חל במוצש"ק הגיע באחד מימי חול המועד סוכות, אלפי תלמידים מכל רחבי העיר ירושלים ואף מחוצה לה היו מגיעים למקום ועוברים להתברך בסיום המשא במשך שעה ארוכה בתור ארוך אבות וילדים יחד, לא היו עוד נואמים במעמד ובדרך כלל מרן היה חוזר מייד לאחר המשא לביתו הואיל וזה היה בליל הושענא רבא.

פעם אחת יצא מרן ביום המשא לכותל המערבי לתפילה על אחיו הגאון רבי יעקב אדלשטיין זצ"ל, בשנת תש"פ נסע מרן לטלז-סטון לביקור היסטורי בסיום המשא ב"שערי תבונה". ככלל לא קיימים כמעט תיעודים של מרן הגרי"ג בכותל המערבי למרות שביקר שם מספר פעמים, אך בשנים האחרונות כמעט ולא יצא לו לבקר שם ולכך לא קיימים תיעודים.

בתפילה בכותל המערבי

הרב גרשון אדלשטיין ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד