ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
"טקטיקות בריוניות"

הקנדים מחייבים ענקיות טכנולוגיה לשלם על תוכן

ענקיות הטכנולוגיה טוענות שהצעת חוק קנדית שתחייב חברות לשלם למפרסמי חדשות עבור תוכן - תפגע בעסק שלהן

הקנדים מחייבים ענקיות טכנולוגיה לשלם על תוכן
אילוסטרציה צילום: unsplash

חברות הטכנולוגיה 'גוגל' ו'פייסבוק' משתמשות ב"טקטיקות בריוניות" נגד הצעת חוק קנדית שמטרתה לתמוך במפרסמי חדשות, כך אמר ראש הממשלה ג'סטין טרודו ביום רביעי.

החקיקה המוצעת נועדה לחייב ענקיות אינטרנט, כמו גוגל בבעלות אלפבית ופייסבוק של מטא, לנהל משא ומתן על עסקאות מסחריות עם ערוצי חדשות ולשלם לבעלי אתרים עבור התוכן שלהם. חברות הטכנולוגיה שבסיסן בארצות הברית טוענות שהצעת החוק, המכונה "חוק החדשות המקוונות", אינן בנות קיימא עבור העסקים שלהן.

גוגל ופייסבוק ערכו בדיקות השנה כדי להגביל חלק מהמשתמשים מלצפות או לשתף תוכן חדשותי בקנדה כתגובה אפשרית אם החקיקה תעבור לחוק במתכונתה הנוכחית. "העובדה שענקיות האינטרנט הללו מעדיפות לנתק את הגישה של קנדים לחדשות מקומיות מאשר לשלם את חלקן ההוגן היא בעיה אמיתית, ועכשיו הן נוקטות בטקטיקות בריונות כדי לנסות להשיג את דרכן", אמר טרודו לכתבים באוטווה. "זה לא יעבוד."

הצעת החוק, שהוצגה באפריל 2022, דומה לחוק פורץ דרך שהתקבל באוסטרליה ב-2021. עם זאת, גוגל אמרה שהכללים בהצעת החוק של קנדה מחמירים יותר מאלה שנחקקו באוסטרליה ובאירופה. היא הציעה תיקונים "כדי להתיישר עם הנורמות הבינלאומיות" ולטפל בחששות החברה.

"הגענו לשולחן המו"מ עם פתרונות סבירים ופרגמטיים שיגרמו להצעת החוק לעבוד כפי שהיא נועדה ולהגדיל את ההשקעות שלנו באקוסיסטם החדשות הקנדי", אמר דובר גוגל, שי פורדי, בתגובה לדבריו של טרודו. להצעת החוק "יש כמה בעיות רציניות שהופכות אותה לבלתי ניתנת לביצוע עבור המוצרים והשירותים שלנו", הוסיף פורדי.

החקיקה עברה את בית הנבחרים של קנדה בדצמבר ונמצאת בחדר העליון הלא נבחר של הפרלמנט, שלעיתים רחוקות חוסם חקיקה שאושרה על ידי הבית התחתון.

תעשיית המדיה של קנדה רוצה רגולציה הדוקה יותר על חברות טכנולוגיה כדי למנוע מהן להרחיק את עסקי החדשות משוק הפרסום המקוון. "ענקיות האינטרנט השונות, כמו מטא, מפרסמות מדי שנה רווחי שיא, ובמקביל, חדשות עצמאיות מקומיות נאבקות", אמר טרודו. "נמשיך לוודא שהתאגידים הרווחיים הללו יתרמו לחיזוק הדמוקרטיה שלנו".

בשבוע שעבר, מטא אמרה כי הצעת החוק הייתה פגומה מיסודה. החברה אומרת שלחדשות אין ערך כלכלי לפלטפורמות שלה.

גוגל קנדה פייסבוק הצעת חוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד