כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
לחבר את הבחורים לתורה

בברכתו של מרן הגרי"ג: ספר התורה הוכנס לישיבת נחלת יעקב בטבריה

לאחר חודשים בהם בחורי הישיבה אספו כסף לספר תורה מהודר משלהם, קיבלו את ברכתו של מרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין זצ"ל, הכניסו הבחורים את ספר התורה להיכל הישיבה ברוב פאר והדר בהשתתפות רבני הקהילות בטבריה ואנשי ציבור בעיר.

בברכתו של מרן הגרי"ג: ספר התורה הוכנס לישיבת נחלת יעקב בטבריה
הכנסת ס"ת לישיבת נחלת יעקב בטבריה צילום: באדיבות המצלם

לאחר חודשים בהם בחורי הישיבה אספו כסף לספר תורה מהודר משלהם, הבחורים הכניסו את ספר התורה להיכל הישיבה ברוב פאר והדר בהשתתפות רבני הקהילות בטבריה, אנשי ציבור בעיר והרב שמואל הלפרט ח"כ לשעבר מטעם אגו"י והרב נחום גרוס בנו של הרב שלמה יעקב גרוס ז"ל שכיהן כח"כ מטעם אגו"י.

הכל החל כשבראש השנה הרב ג'רבי מראשי הישיבה הגיע עם רעיון בכדי לחבר את הבחורים לתורה. "כל בחור יתאמץ לאסוף כסף לספר תורה חדש, ושמות כל הבחורים יונצחו על המעיל של הספר, וכידוע שאדם משקיע הוא מתחבר" דברי הרב ג'רבי.

ראשי הישיבה הרב ג'רבי והרב רביץ עלו למעונו של מרן ראש הישיבה הגאון רבבי גרשון אדלשטיין זצוק"ל שבכל ענייני הישיבה התייעצו איתו, קיבלו את ברכתו והחלו בגיוס התרומות.

הבחורים התלהבו, הם החלו לאסוף כסף כשהשיא היה ביום ההתרמה בו הבחורים אספו מעל למאתיים אלף ₪.

לאחייר סיום המלאכה, כשהספר מוכן עלו שוב הרבנים למעונו של רבי גרשון זצוק"ל להודות לו, הרב אף כתב מכתב ברכה לתלמידים  היקרים, ולפני חג שבועות הבחורים הכניסו את ספר התורה ברוב פאר והדר.

בשמחה השתתפו רבני הקהילות השונות בטבריה ששבחו את הישיבה ופועלה והתמוגגו משמחת תהורה של הבחורים.

לאחר התהלוכה הבחורים המשיכו את השמחה באולם גני איילון הקרוב ישיבה עם תזמורתו של יוני אליאב ודייויד טויב האגדי.

המוסד נחלת יעקב בטבריה נוסד לפני כיובל שנים בהחלטת מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל על ידי הרב שלמה יעקב גרוס ז"ל ולהבל"ח ע"י הרב שמעלקע הלפרט שיחי' והוא מיועד לנוער חרדי שאינו מתאים למסגרות קלאסיות, והוא משלב בין לימודי תורה ומקצוע.

טבריה הכנסת ספר תורה הרב גרשון אדלשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד