כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
כך מקבלים אורחים?

האם הרשויות באומן מתנכלות במכוון לחסידים?

חסידים המגיעים לאומן להתפלל סובלים מיחס לא נעים ומבדיקות קפדניות חוזרות ונשנות ללא סיבה הגיונית המתקבלת על הדעת. אורבים לחסידים באומן בכל פינה וקרן רחוב ובודקים את הדרכונים שוב ושוב ללא סיבה

האם הרשויות באומן מתנכלות במכוון לחסידים?
ציונו של רבי נחמן מברסלב באומן צילום: פלאש 90

מתפללים רבים באומן מתלוננים כי אנשי מחלקת ההגירה (מיגריישן) מגיעים לאומן במיוחד כדי להתנכל ולבדוק את התיירים שזה עתה הגיעו לתפילה בקבר הצדיק תוך הצקות חוזרות ונשנות. לטענת מתפללים יש זמנים בהם פקידי ושוטרי מחלקת ההגירה אורבים לחסידים באומן בכל פינה וקרן רחוב ובודקים את הדרכונים שוב ושוב ללא סיבה הגיונית הנראית לעין.

כמו כן, בחודשים האחרונים עיריית אומן בשיתוף חברת המים העירונית ניתקו את לחלוטין את אספקת המים במתחם ציון רבי נחמן מברסלב ורק בימים האחרונים, בעקבות לחץ רב של בכירי ממשל, שהגיעה עקב פעילות ענפה של יו"ר איחוד ברסלב הרב נתן בן נון, נאלצה חברת המים לחדש את הזרמת המים למתחם הציון. לדברי השוהים באומן, התחושה היא שכלל הרשויות באומן, החל מחברת החשמל, גז, מים וביוב, מודיעים לפתע על ניתוק מיידי של השירותים העירוניים.

מטרידה מאוד ההתייחסות של אנשי מחלקת ההגירה שנטפלים בכל פעם שיש קיבוץ באומן. לא משנה אם זה ראש השנה, חנוכה, ראש חודש ניסן, שבועות או ט"ו באב, הנציגים השונים ובהם גם סגן ראש עיריית אומן שמצטרף אל הצוותים בשטח וממציאים דרישות הזויות, בקשות תשלום משונות והצקות בלתי נתפסות למי שעשו מסע ארוך ומפרך דרך מדינות מערב אירופה תוך מאמץ, חירוף נפש ותשלום גבוה עבור הוצאות הנסיעה.

יעקב אברהמי, חסיד ברסלב ששהה באומן בימים האחרונים מספר: "בתוך יומיים בדקו אותי יותר מעשרה פעמים, ביקשו לראות את הדרכון שלי שוב ושוב, התחלתי לחשוב פעמיים האם לצאת מהציון לדירה או להישאר ללון בציון".

יו"ר איחוד ברסלב הרב נתן בן נון מוסר: "אכן, בצער רב אנו מתמודדים עם מצבים שאינם מתקבלים על הדעת, בעוד קבוצות התיירים החסידים הם היחידים שממשיכים לבוא לאוקראינה על אף מצב החירום והמלחמה אך היחס אליהם בחלק מהמקרים אינו ראוי".

חשוב להדגיש כי בכלי התקשורת המקומית באוקראינה משבחים את סיפור התיירים החסידים שממשיכים להגיע בחירוף נפש בניגוד לשאר קבוצות התיירים שהפסיקו לבוא מאז תחילת המלחמה.

מלחמת אוקראינה רוסיה ציון רבי נחמן רבי נחמן מברסלב אומן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד