כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
שינויים גיאו-פוליטיים

היוונים מברכים על בחירתו מחדש של ארדואן

הרטוריקה של ארדואן אולי לא ידידותית כלפי יוון, אבל קודמיו היו מסוכנים לחלוטין, אומרים יוונים רבים

היוונים מברכים על בחירתו מחדש של ארדואן
ארדואן נואם בפסגה צילום: דוברות נשיא טורקיה

ימים לאחר בחירתו מחדש של רג'פ טאיפ ארדואן לנשיאות טורקיה, היוונים מאושרים. שאלת המפתח עבור היוונים לא הייתה האם ארדואן או יריבו, מנהיג מפלגת העם הרפובליקנית כמאל קיליקדארוגלו, ינצחו, אלא האם אחד מהם ישפר את היחסים הרעים.

"זה לא עניין של יחידים. מדיניות החוץ הטורקית נקבעה", אמר קונסטנטינוס פיליס, מנהל המכון לעניינים גלובליים במכללה האמריקאית של יוון, "אבל בגלל שארדואן מנהל מערכת אוטוקרטית, אם הוא מחליט משהו, הוא יכול לאכוף את זה, גם אם זה מפנה מרהיב", אמר.

"לקיליקדארוגלו לא היו הכוונות הטובות ביותר כלפי יוון והוביל קואליציה הטרוגנית שנמתחה משמאלנים אינטלקטואלים לכורדים שמרנים, מליברלים ועד לאומנים ימין קשיח. איך הוא יאכף את השקפתו?" אמרה פיליס.

לפני עליית ארדואן לשלטון ב-2003, טורקיה כבר איימה על יוון במלחמה אם תממש את זכותה על פי חוק הים של האו"ם להרחיב את מימיה הטריטוריאליים ל-12 מייל ימי מהאיים שלה בים האגאי (שתי המדינות טוענות כיום ל-6 ימיים).

ישנם אלפי איים יווניים בים האגאי, אבל רק קומץ טורקים. החלת חוק הים תעניק ליוון ריבונות ישירה על 71.5 אחוז ממימי הים האגאי, לעומת 43.5 אחוז כיום. המים הטריטוריאליים של טורקיה יעלו מ-7.5% מהים האגאי ל-8.7%.

 

 

טורקיה יוון רג'פ טייפ ארדואן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד