י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לקראת בחירות סוערות

רון קובי עולה להתקפה: "ש"ס ואגודת ישראל לא שוות יחד שלושה מנדטים"

רון קובי נערך לכבוש מחדש את ראשות העיר טבריה וטוען כי למד מטעויותיו בעבר ולטענתו הפעם הוא יתנהל "כפוליטיקאי". לדברי קובי: "ש"ס ואגודת ישראל בטבריה לא שוות יחד שלושה מנדטים מתוך 15 מושבים במועצה"

רון קובי עולה להתקפה: "ש"ס ואגודת ישראל לא שוות יחד שלושה מנדטים"
רון קובי צילום: Yossi Aloni/Flash90

רון קובי, ראש העיר טבריה לשעבר שהודח מהתפקיד לאחר שכשל בהעברת התקציב נערך להתמודדות נוספת על ראשות העיר בבחירות הקרובות. בתחילת השבוע הוא הגיע לכנסת שם נאבק "בחוק הטברייני" אותו מקדם חבר הכנסת עמית הלוי מהליכוד שקובע כי יו"ר ועדה קרואה יוכל להתמודד על ראשות העיר ללא תקופת צינון. באופן מעשי מי שייהנה מהחוק הוא יו"ר הוועדה הממונה של טבריה בועז יוסף, שנחשב מקורבו של יו"ר ש"ס דרעי.

"אני כאן גם בשם הליכודניקים בעיר, ו- 99% אחוז מהם סולדים מהצעת החוק הזאת. כולנו יודעים שאנחנו נמצאים בדיון הזה כי אריה דרעי מפחד ממני", תקף קובי את הצעת החוק בוועדת הכנסת.

קובי העניק ראיון ל"ישראל היום" שפורסם בסוף השבוע בו טען כי למד מטעויותיו בעבר אז לדבריו לא ידע להתנהל לפי כללי הפוליטיקה. לדוגמא הוא מביא כי קווי ההסעות שהפעיל בעיר בשבת קודש והעלו את זעמם של הדתיים והחרדים, הייתה משגה פוליטי.

"אני אומר בשיא הלבביות: ילד חרדי וילד חילוני זה אותו הדבר מבחינתי, אני לא יכול לחשוב במונחים של אפליה. אנחנו גם לא רוצים להיות חלק מהמשחק הרע של האשמות והבטחות", אומר קובי במהלך הריאיון.

בהמשך הוא טוען כי יחלק את העיר לאזורים והעיר התחתית תהיה אזור תיירותי פתוח בשבת. "החרדים יסכימו שתפתח מקומות בשבת?" הוא נשאל. "לא תהיה להם ברירה, אנחנו נהיה הרוב בבחירות האלה. אתה צוחק?"

על כך שש"ס היא מפלגה גדולה ומשמעתית בעיר שקיבלה למעלה מ-20% בבחירות הארציות הוא משיב: "אתה משווה בין בחירות מוניציפליות לארציות? ש"ס ואגודת ישראל בטבריה לא שוות יחד שלושה מנדטים מתוך 15 מושבים במועצה. למה אתה חושב שיש לי מלחמה איתם? אתה מ'ישראל היום', או מישראל מטעם? אל תשאל שאלות מטעם".

לדברי קובי, "הייתה פה מדיניות של לכוון זרקור על משהו שלא קיים. לבוא לבן אדם ולגמור אותו, 'אנטי־דתי' - מה זאת אומרת? אחותי דתייה, ילדיה דתיים, בני הדודים שלי דתיים. נראה לך שאני שונא דתיים? זה לא נכון, וגם לא בגללם הלכתי הביתה. בולשיט. הלכתי בגלל קרב שנמשך עד היום - רון קובי מול אריה דרעי. על זה יהיו הבחירות, ואני לא רואה אותו ממטר".

תוצאות בחירות ארציות (1 בנובמבר 2022):

הליכוד: 40.4%.

ש"ס: 20.4%.

הציונות הדתית: 12.8%.

דגל התורה: 8.6%.

יש עתיד: 5.9%.

רון קובי טבריה בחירות מוניציפליות 2023

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד