כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
ציר הרשע מתהדק

איראן מסייעת לרוסיה לבנות מפעל מל"טים קרוב למוסקבה

הבית הלבן מפרסם כי איראן מסייעת לרוסיה לבניית מפעל לייצור מל"טים. גורמי מודיעין אמריקנים מאמינים שהמפעל עשוי להיות פעיל כבר בתחילת השנה הבאה. הבית הלבן פרסם תמונות לוויין שצולמו במקום

איראן מסייעת לרוסיה לבנות מפעל מל"טים קרוב למוסקבה
המל"ט האיראני צילום: סוכנות הידיעות תסנים

הבית הלבן פרסם כי מוסקבה לא רק קיבלה מאות מל"טים איראניים אלא עובדת עם איראן כדי לייצר אותם בתוך רוסיה. הבית הלבן ציין את סימן העמקת השותפות הצבאית בין שתי המדינות.

"יש לנו מידע שרוסיה מקבלת חומרים מאיראן הדרושים לבניית מפעל לייצור מל"טים בתוך רוסיה", אמר דובר המועצה לביטחון לאומי, ג'ון קירבי, בהצהרה "מפעל זה עשוי להיות פעיל במלואו בתחילת השנה הבאה מזרחית למוסקבה". הבית הלבן פרסם תמונת לוויין של מיקומו המתוכנן של מפעל הייצור של מל"טים באזור של אלבוגה ברוסיה.

דובר המועצה לביטחון לאומי ג'ון קירבי הוסיף: "אנחנו ממשיכים להשתמש בכל הכלים העומדים לרשותנו כדי לחשוף ולשבש את הפעילויות האלה כולל על ידי שיתוף המידע הזה עם הציבור - ואנחנו מוכנים לעשות יותר". קירבי אמר כי נכון לעכשיו, מל"טים נבנים באיראן, נשלחים על פני הים הכספי לרוסיה לשימוש מבצעי על ידי כוחות רוסים נגד אוקראינה.

"התמיכה זורמת לשני הכיוונים, מאיראן לרוסיה ומרוסיה לאיראן", אמר סמוך לכניסת שבת דובר המועצה לביטחון לאומי, ג'ון קירבי. "רוסיה מציעה לאיראן שיתוף פעולה ביטחוני חסר תקדים, כולל בנושא טילים, אלקטרוניקה והגנה אווירית", אמר.

הבית הלבן גם הודיע שהוא יפרסם ייעוץ ממשלתי כדי לעזור לממשלות ועסקים לנקוט צעדים כדי להבטיח שהם לא תורמים בשוגג לתוכנית המל"טים של טהראן. כזכור ממשל ביידן הצהיר בפומבי בדצמבר האחרון כי הוא מאמין כי טהראן ומוסקבה שוקלים להקים פס ייצור של מל"טים ברוסיה למלחמה אוקראינה. 

 

 

הבית הלבן איראן מלחמת אוקראינה רוסיה מל"טים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד