ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
התחייבות ובחירת הנציגה

כתנאי לחקיקה משפטית מוסכמת: אלו דרישות האופוזיציה

לאחר שבאופוזיציה הוחלט כי קארין אלהרר תהיה המועמדת היחידה, גורמים בכירים באופוזיציה מציבים את בחירתה לוועדה כתנאי להימשכות השיחות. בנוסף דורשים באופוזיציה התחייבות פומבית מראש הממשלה לעצור את החקיקה

כתנאי לחקיקה משפטית מוסכמת: אלו דרישות האופוזיציה
יאיר לפיד ובנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במערכת הפוליטית נושאים עיניים לעבר יום רביעי - בחירת החברים בוועדה לבחירת שופטים.

לאחר שבאופוזיציה הוחלט כי קארין אלהרר תהיה המועמדת היחידה, גורמים בכירים באופוזיציה מציבים את בחירתה לוועדה כתנאי להימשכות השיחות.

בנוסף, באופוזיציה דורשים התחייבות מהקואליציה ולפיה, לאחר חקיקת הרפורמה המוסכמת יסתיימו התביעות לשינויים במערכת המשפט, ומציעים לעגן זאת בכמה דרכים.

גורמים באופוזיציה צוטטו בחדשות 12 אומרים: "אם קארין אלהרר לא תיבחר – השיחות בבית הנשיא יסתיימו באותו הרגע. האחריות על נתניהו, הוא צריך לדאוג שיהיה מועמד אחד מוסכם מצידו או לתפור את החליפה כפי שהוא יודע", הבהירו.

גנץ והמחנה הממלכתי מתעקשים על "סעיף קץ התביעות" במידה והצדדים יגיעו להסכמות עם הקואליציה על הרפורמה המשפטית.

עלו כמה אופציות להבטיח זאת אך הן עדיין בגדר "רעיונות": הצהרה פומבית והסכם חתום בכתב של נתניהו, בצירוף מנגנון הסדר מחלוקות, חקיקת חוק שהקואליציה לא תחוקק שום דבר עד סוף הקדנציה, או הקמת ועדה פריטטית שתכהן לצד ועדת החוקה.

המשמעות היא לחוקק חוק שיימנע מהקואליציה לקדם את הרפורמה המשפטית בקדנציה הזאת, או להקים ועדה פריטטית בין חברי קואליציה וחברי אופוזיציה שלמעשה תחליף את ועדת החוקה.

המשמעות היא כי כל חוק שנוגע לרפורמה המשפטית יעבור דרך הוועדה הזו ולא דרך הוועדה של רוטמן. גם אם כל זה יקרה, באופוזיציה מתקשים להאמין לנתניהו אך מתעקשים שאם נתניהו "ירמה" בנושא הזה – הוא יישא בהשלכות.

בתוך כך, ראש הממשלה נתניהו ושר המשפטים לוין נועדו במשך 3 שעות בקיסריה. נתניהו מביע תמיכה בשמירת הנוהג הקיים של בחירת נציג אופוזיציה ונציג קואליציה לוועדה לבחירת שופטים.

עם זאת, השר לוין חפץ בשני נציגי קואליציה כדי להגדיל את הסיכוי שיצליח להשיג רוב למינוי נשיא בית המשפט העליון.

 

הרפורמה המשפטית יריב לוין בנימין נתניהו בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד