כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
"לא מפחדים"

ראש הממשלה לשעבר: "על המחאה להפוך למרי אזרחי"

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק אמר בנאומו בהפגנה נגד הרפורמה בחיפה כי "אסור לנו לשגות באשליות: עלינו להגביר את המחאה ולסיים את ההידברות מיד"

ראש הממשלה לשעבר: "על המחאה להפוך למרי אזרחי"
אהוד ברק צילום: Tomer Neuberg/Flash90

המחאה מחריפה: ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק אמר היום בנאומו במחאה נגד הרפורמה בחיפה כי המחאה צריכה להתקדם שלב ולהפוך למרי אזרחי.

"ננצח כי אין לנו ארץ אחרת ואין לנו דרך אחרת, אנחנו נחושים ואנחנו נציל את הדמוקרטיה. אנחנו בני כל הגוונים בחברה הישראלית: ערבים, יהודים, חילונים, דתיים ומסורתיים, כולנו משפחה אחת. משפחת שלטון החוק והדמוקרטיה. אנו במאבק על נשמתה ועתידה של ישראל. הוא לא יהיה קל ולא קצר, אבל אנחנו נלחמים כמשפחה אחת על כל מה שיקר לנו, ואנחנו ננצח", אמר.

עוד הוסיף: "ההפיכה המשטרית נבלמה בדקה התשעים על ידיכם, על ידי עצמת המחאה ברחוב ואזהרות הטייסים והלוחמים. בליל פיטורי גלנט נתניהו התקפל וניצחנו בקרב. נתניהו מבין שאם ינסה שוב לחוקק את חוק השופטים השפוטים - הוא ייתקל בקיר ברזל".

"אבל עוד לא ניצחנו במערכה. מחוללי ההפיכה לא הרימו ידיים. נתניהו עובר מבליץ חקיקתי לסלמי פולני. אותה מטרה בשיטה אחרת. נתניהו היה ועודנו זקוק לזמן בכל מחיר. כדי להעביר תקציב, להרגיע את הרוחות בבית, לקבל הזמנה לבית הלבן, ומעל לכל - למסמס ולהחליש את המחאה. מסקנתי: זו איננה העת לפסק זמן. אסור לנו לשגות באשליות: עלינו להגביר את המחאה ולסיים את ההידברות מיד".

ברק סיים: "לשם כך על המחאה להתגבר ולעבור למרי אזרחי. אי-ציות אזרחי בלתי אלים. התסריט למרי אזרחי כבר נכתב על ידי מהטמה גנדי, מרטין לותר קינג ועוד. אני קורא לאזרחי ישראל להתכונן לפעול, וכשתבוא הקריאה - להיענות לה. אנחנו נילחם, ואנחנו לא מפחדים מאף אחד ומשום דבר".

אהוד ברק הרפורמה המשפטית חיפה מרי אזרחי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד