כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
בייעוץ מחייבים

העימות מול גולדקנופף: סמוטריץ' יעכב את המינויים?

הקרב על רמ"י: על רקע עימות סביב מועצת מקרקעי ישראל, שר הבינוי והשיכון יביא לאישור הממשלה מינויים של מועצת מקרקעי ישראל - אלא ששר האוצר טרם העביר את הסכמתו וייתכן שמעכב בכוונה. יועמ"ש משרד האוצר מבהיר: החוק מחייב את הסכמת האוצר | כל הפרטים

העימות מול גולדקנופף: סמוטריץ' יעכב את המינויים?
סמוטריץ'//גולדקנופף צילום: דוברות הכנסת / פלאש 90

פרסום ראשון: שר האוצר בצלאל סמוטריץ' טרם נתן את הסכמתו להצעת מינוי חברי מועצת מקרקעי ישראל, שתובא מחר (ראשון) לאישור הממשלה, זאת ככל הנראה בשל העימות עם גולדקנופף - שאם לא ייתן את אישורו המינויים לא יעברו.

בהצעה שיביא שר הבינוי והשיכון יובאו לאישור חברי מועצת מקרקעי ישראל מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי שימונה לחבר מועצה כנציג ראש הממשלה, זאת במקום אביאל פנסאפורקאר, שיכהן כממלא מקום, ונציגת השרה להגנת הסביבה תהיה ד"ר נטע ליפמן. אלא שלפי נוסח ההצעה יו"ר 'הציונות הדתית' לא העביר את הסכמתו לכך, שבלעדיה לא ניתן לאשר את המינויים.

ברקע עיכוב האישור מצד סמוטריץ' נמצא עימות בין האחרון לבין יו"ר 'יהדות התורה', לאחר ששר האוצר מרבה לבקר לאחרונה את רשות מקרקעי ישראל שבאחריות גולדקנופף - בעיקר סביב יהוד הגליל. העימות אף הגיע לישיבת ממשלה האחרונה, ובנוסף לכך לאחרונה שיגר שר הבינוי מכתב לשרים בו טען שטענותיו של סמוטריץ' נגד רמ"י הן "טענות סרק".

"טוב יהיה, כי אם חרף האשמות חסרות שחר של שותפים כאלה ואחרים בממשלה כלפי רשות מקרקעי ישראל, תירתם הממשלה כולה ובפרט שר האוצר, אשר מהווה חסם מרכזי בהוצאה לפועל. אין כל מקום, לא כל שכן היגיון, בטענות הסרק אשר נשמעות לאחרונה והמטילות דופי בהתנהלות הרשות ובמניעיה", כתב. סמוטריץ', מצידו, מגובה מצד ראש הממשלה בעניין נגד הרשות לגבי ייהוד הגליל.

כך או כך, לקראת אישור המינויים היועץ המשפטי של משרד האוצר הדגיש כי מינוי חברי מועצת מקרקעי ישראל נמצאת אף בתחום סמכותו של שר האוצר סמוטריץ'- ושכדי למנות את חברי המועצה נדרש אישורו, זאת בשל כך שרמ"י נמצאת תחת סמכותם של שר הבינוי והשיכון ושר האוצר יחדיו.

מלשכת שר האוצר סמוטריץ' לא התקבלה תגובה.

מנהל מקרקעי ישראל בצלאל סמוטריץ' יצחק גולדקנופף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד