כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
כחודש אחרי 'מגן וחץ'

מתגבשת הודנה ארוכת טווח בין ארגוני הטרור כלפי ישראל

עד כה היה מבוי סתום בין ישראל לפלסטינים בהגעה להסכמה על הודנה ארוכת טווח. אולם ביממה האחרונה מדווח כי "סוכם כי הרגיעה תימשך לעת עתה וכי חמאס ישמור עליה עד שיבנה אמון, ולאחר מכן יכריזו על הודנה ארוכת טווח"

מתגבשת הודנה ארוכת טווח בין ארגוני הטרור כלפי ישראל
מחבלי הג'יהאד האסלאמי צילום: Attia Muhammed/Flash90

כחודש לאחר סיום מבצע 'מגן וחץ' נמשכים המגעים להודנה ארוכת טווח בין ארגוני הטרור למדינת ישראל. לפי הדיווח בעיתון א-שרק אל-אוסט, בכוונת ארגוני הטרור ליישם את ההבנות שסוכמו בהתייעצויות בקהיר עם בכירים במודיעין המצרי, לרבות "הכרזה על רגיעה ארוכת טווח - לאחר בניית האמון עם הצד הישראלי". עוד דווח כי הוצע לקיים סבב התייעצויות חדש לאחר חג הקורבן.

על פי הדיווח, עד כה היה מבוי סתום בין ישראל לפלסטינים בהגעה להסכמה על הודנה ארוכת טווח. המקורות ציינו כי "סוכם כי הרגיעה תימשך לעת עתה וכי חמאס ישמור עליה עד שיבנה אמון, ולאחר מכן יכריזו על הודנה ארוכת טווח".

לדבריהם, ההתייעצויות עסקו בסוגיות כלכליות רבות, כמו גם בתפעול של נמל ימי ושדה תעופה כדי להקל על כניסת סחורות ואנשים אל הרצועה וממנה. דווח כי המצרים הודיעו על תמיכתם בכל המאמצים לשיפור המצב ההומניטרי ברצועה, אך מבלי להתערב ביחסים בין הפלגים לרשות הפלסטינית.

המקורות ציינו כי מצרים העבירה לג'האד האסלאמי מסר ברור - שלפיו יש להימנע בתקופה הקרובה מנקיטת "תגובות חסרות אחריות" בצל המצב ברצועה. גורמים מצריים הודיעו לבכירי הג'יהאד האסלאמי כי "האיומים הישראליים על פגיעה במנהיגים נוספים הם רציניים ומסוכנים, וכי יש לשלוט בתגובות בתקופה הנוכחית".

הפלסטינים רגיעה ארגוני טרור הג'יהאד האסלאמי חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד