כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
בשיחת טלפון

מקרון קרא לאיראן להפסיק לתמוך ברוסיה

נשיא צרפת פנה לנשיא איראן וביקש "להפסיק לאלתר" את תמיכתה של איראן בפלישה של רוסיה לאוקראינה. איראן מספקת מל"טים לרוסיה במלחמתה באוקראינה

מקרון קרא לאיראן להפסיק לתמוך ברוסיה
מל"טים איראניים צילום: Iran international

נשיא צרפת עמנואל מקרון לחץ בשיחת טלפון ביום שבת על מקבילו האיראני אברהים ראיסי "להפסיק לאלתר" את תמיכתה של טהראן בפלישה של רוסיה לאוקראינה, הכרוכה באספקת מל"טים למוסקבה, כך נמסר מבית הנשיא הצרפתי.

מקרון הדגיש בשיחת טלפון את "ההשלכות הביטחוניות וההומניטריות" החמורות של משלוחי המל"טים של איראן "ודחק בטהרן להפסיק לאלתר את התמיכה שהיא מעניקה בכך למלחמת התוקפנות של רוסיה נגד אוקראינה", נאמר בהצהרה.

הקריאה הגיעה יום לאחר שדובר הביטחון הלאומי של הבית הלבן, ג'ון קירבי, אמר כי רוסיה מקבלת חומרים מאיראן לבניית מפעל מל,טים בשטחה ש"יכול להיות פעיל במלואו בתחילת השנה הבאה".

הבית הלבן פרסם תמונת לוויין של מיקומו של המפעל הפוטנציאלי באזור אלאבוגה, כ-900 קילומטרים מזרחית למוסקבה. "נראה שהשותפות הצבאית בין רוסיה לאיראן מעמיקה", אמר קירבי בהצהרה, תוך שהוא מצטט מידע מודיעיני אמריקאי.

ארצות הברית אמרה כי רוסיה קיבלה מאות מל"טים איראניים לתקוף את קייב ו"להטיל טרור" על אוקראינים, האשמה שהוכחשה על ידי טהראן. על פי נתוני ארה"ב, המל"טים נבנים באיראן, ונשלחים דרך הים הכספ לרוסיה.

מלחמת אוקראינה רוסיה איראן צרפת עמנואל מקרון אברהים ראיסי מל"טים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד