כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
'משפט בוגדים'

תעלומה: מי קורא לפגוע בשוטרים? השר האשים וזה מה שהתברר

"מתנגדי הרפורמה חוצים עוד קו אדום ומסוכן. בימים האחרונים הם מפרסמים תמונות של שוטרים בצירוף מספרי הטלפון האישיים שלהם, הם מנסים להלך אימים על שוטרים ולמנוע מהם לבצע את עבודתם". כך כתב השר בן גביר ומאוחר יותר הסתייג | במשטרה מעריכים שמדובר "בקמפיין של מדינה זרה שמטרתו לגרום לחיכוך בציבור"

אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: דוברות המשטרה

חשבון טלגרם בשם 'משפט בוגדים' שנפתח בחודש מרץ האחרון, שאחריו עוקבים 2,577 משתמשים מפרסם תמונות של שוטרים שלכאורה נקטו באלימות כלפי אזרחים בהתנגשויות שונות עמם ומכנה בעצם את אותם שוטרים 'בוגדים' כך לפחות עולה מהשם שנבחר לאותו חשבון. 

ביממה האחרונה אף קראו צייצנים שונים ברשת הטוויטר לנקוט פעולה נגד אותם שוטרים תוך חשיפת פרטיהם. השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר הגיב וגלגל את האשמה על מתנגדי הרפורמה. "מתנגדי הרפורמה חוצים עוד קו אדום ומסוכן. בימים האחרונים הם מפרסמים תמונות של שוטרים בצירוף מספרי הטלפון האישיים שלהם, הם מנסים להלך אימים על שוטרים ולמנוע מהם לבצע את עבודתם, מדובר בחציית קו חמורה ומסוכנת שמטרתה להטריד ולפגוע בשוטרים ובמשפחותיהם, אני נותן גיבוי מלא לשוטרים". כך השר.

כעבור שעתיים צייץ השר בן גביר: "מקבל עדכון מגורמי הביטחון על חשד שהציוצים כנגד השוטרים הם מטעם מדינה זרה, כולי תקווה שציוצים אלו אכן לא מתוכנו (למרות שמעורבות של מדינה זרה היא חמורה ביותר) - תמיד אמשיך לתת גב לשוטרים מול מתקפות כלפיהם". אך לא מחק את הציוץ הקודם. 

גם במשטרה פרסמו הלילה הודעה חריגה שבה נכתב: "בהמשך לפרסומים הנפוצים בשעות האחרונות ברשתות החברתיות וכוללים אלפי ציוצים מהם עולה חשיפת פרטי שוטרים וקריאה לפעולה נגדם, על פי בדיקת גורמי הביטחון, מתחזק החשד כי בסבירות גבוהה מדובר בקמפיין של מדינה זרה שמטרתו לגרום לחיכוך בציבור".

ממארגני המחאה נגד הממשלה נמסר כי "רשת החשודה כזרה פועלת לגיוס פעילי מחאה נגד הדיקטטורה לקבוצת טלגרם תחת השם 'משפט בוגדים' המפיצה שנאה נגד שוטרים. כל הסימנים מעידים כי מדובר ברשת זרה - גניבת תמונות, עברית קלוקלת ומספר טלפון זר". לדבריהם: "פנייה בנושא הועברה לכל גורמי הביטחון הרלבנטיים ולמרות זאת, ועל אף הסימנים המעידים על כך שמדובר בהתערבות זרה, בחר שר הטיקטוק והפיתות, איתמר בן גביר, להאשים את פעילי המחאה בהתארגנות".

 

אלימות שוטרים תקיפת שוטרים איתמר בן גביר הסתה לאלימות נקמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד