י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
תמורת 4.3 מיליארד דולר

גרמניה מקדמת רכישה מתוכננת של חץ 3 מישראל

גרמניה מקדמת את הרכישה המתוכננת של הטיל חץ 3 של ישראל תמורת 4.3 מיליארד דולר. מחוקקים גרמנים ביקשו לשחרר מקדמה כדי להבטיח את ההסכם עם ישראל על מערכת הגנה מפני טילים ארוכי טווח

 גרמניה מקדמת רכישה מתוכננת של חץ 3 מישראל
מנדי הכטמן פלאש 90

גרמניה מקדמת תוכניות לרכוש את מערכת הטילים האנטי-בליסטיים "חץ 3" של ישראל תמורת כ-4.3 מיליארד דולר, כך דיווחה ביום שבת סוכנות הידיעות רויטרס.

על פי הדיווח, מנתונים של מסמכי הרכש של משרד האוצר הגרמני, מחוקקים גרמנים יתבקשו לשחרר מקדמה של 600 מיליון דולר השבוע על מנת להבטיח הסכם עם ישראל של חץ 3 עד סוף השנה.

החץ 3 הוא כיום מערכת ההגנה מפני טילים ארוכי טווח המתקדמת בישראל, שנועדה ליירט טילים בליסטיים בזמן שהם עדיין מחוץ לאטמוספירה של כדור הארץ. גרמניה מבקשת לרכוש את מערכת החץ מישראל כבר יותר משנה. באפריל האחרון ראש הממשלה נתניהו וקנצלר גרמניה אולף שולץ שוחחו על כך.

אם העסקה תיכשל, גרמניה תפסיד את כל המקדמות שלה, כך דיווחה רויטרס. מאחר שהמערכת פותחה בשיתוף עם ארה"ב, תהליך הייצוא לגרמניה מותנה באישורה של וושינגטון. גרמניה ביקשה לחזק את ההגנה על רקע הפלישה של רוסיה לאוקראינה.

החץ 3 פותח בפרויקט משותף של ארגון ההגנה מפני טילים של משרד הביטחון הישראלי והסוכנות האמריקאית להגנה מפני טילים, שתי המדינות פועלות לבנות מערכת מתקדמת עוד יותר, החץ 4.

 

משרד הביטחון גרמניה ארה''ב טילים מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד