י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ברקע המחסור הקיים והפשיעה הגואה

טלטלה: עשרות חוקרים ותובעים משטרתיים מבקשים להתפטר

ברקע הפשיעה הגואה בחבר הערבית עם מעל מאה נרצחים מתחילת השנה, בחודשיים האחרונים ארבעים תובעים משטרתיים ועשרות חוקרים דורשים להתפטר. זאת בעוד קיים מחסור של כ-5000 שוטרים ברחבי המדינה 

טלטלה: עשרות חוקרים ותובעים משטרתיים מבקשים להתפטר
להב 433 צילום: פלאש 90

לפחות 40 תובעים משטרתיים ועשרות חוקרים במשטרת ישראל ביקשו להתפטר מתפקידם. כך דווח לראשונה ב'כאן 11'. לדברי בכיר במשטרה שמודאג מהמצב: "אין מי שיחקור את הרציחות".

במשטרה ככל הנראה לא יאשרו את גל הפיטורים, אך לפי גורמים שמעורים בפרטים, רבים מהמתפטרים איימו כי ייגשו לבית הדין לעבודה במידת הצורך.

עוד הסביר הבכיר כי גם אם המשטרה "תציף" את הרחובות בשוטרי מג"ב שיבצעו מעצרים, לא יהיה מי שיחקור אותם ויביא את התביעות לכתבי אישום. הקורסים שמכשירים שוטרים לא זהים לקורסים שמכשירים חוקרים או תובעים. במשטרה צריכים את אנשי המקצוע, כשעוד לפני גל הפיטורים, הארגון נמצא במחסור של 5,000 שוטרים.

הדיווחים על המחסור הקשה מגיעים ברקע שבוע מדמם בחברה הערבית עם מעל 100 נרצחים מתחילת השנה. כאשר עד כה המשטרה פענחה רק עשרה אירועים, עקב מחסור בכוח אדם שיחקור ויגיש את כתבי האישום לפרקליטות. הדבר מורגש לא רק במקרי רצח, אלא גם במקרי ההתעללות בגני ילדים. למשטרה לוקח שנתיים עד שלוש שנים להגיש כתבי אישום נגד עבריינים.

חוקרים תובע התפטרות משטרה משטרת ישראל פרישת שוטרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד