י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
היה ילד פלא

המחבל התמהוני והמחונן נמצא מת בתאו בכלא

המחבל האמריקאי טד קזינסקי מת במעצר פדרלי בגיל 81. טד הורשע בשליחת פצצות תוצרת בית שהרגו שלושה ופצעו עשרות. קזינסקי, פעם מתמטיקאי מחונן שלמד בהרווארד בצעירותו, הפך לאחד המחבלים המבוקשים ביותר באמריקה

המחבל התמהוני והמחונן נמצא מת בתאו בכלא
אילוסטרציה צילום: pexels

תיאודור קזינסקי, מתבודד ידוע לשמצה המכונה "יונבומבר" שחומר הנפץ תוצרת הבית שלו הרג שלושה בני אדם ופצע יותר מ-20, מת ביום שבת במעצר פדרלי בארה"ב, כך אמר גורם בכלא.

קזינסקי, בן 81, שהה בכלא הפדרלי בצפון קרוליינה, שם הוא ריצה מאסר עולם. הוא נמצא ללא רוח חיים בתאו בשבת, כך אמר דובר הלשכה הפדרלית של בתי הכלא, קרל ביילי. הוא הועבר לבית החולים האוניברסיטאי דיוק בדורהאם, שם נקבע מותו, כך אמרה דוברת בית החולים. סיבת המוות לא פורסמה.

טד קזינסקי: צילום ה-FBI

קזינסקי, פעם מתמטיקאי מחונן שלמד בהרווארד בצעירותו, הפך לאחד המחבלים המבוקשים ביותר באמריקה. הוא חי בנפרד מהחברה האזרחית בבקתה ביערות מונטנה, שם פיתח דעות קיצוניות משלו. מ-1978 עד 1995, הוא ניסה להרוג אקדמאים, מדענים, לוביסטים ואנשים בתעשיית הטכנולוגיה, בהתקפות שלו נהרגו שלושה בני אדם ו-23 נוספים נפצעו.

קזינסקי, שגדל באילינוי, היה ילד פלא. הוא נסע להרווארד בגיל 16 כדי ללמוד מתמטיקה ופילוסופיה. הוא סיים את לימודיו בהצטיינות יתרה והמשיך לאוניברסיטת מישיגן, שם רכש את הדוקטורט שלו.

ב-1969, טד בחר לעזוב את הלימודים וזמן קצר לאחר מכן ניתק כל קשר עם הוריו. אחיו הצעיר נתן לו כסף לרכישת קרקע במונטנה ב-1971, שם בנה קזינסקי בקתה פרימיטיבית ללא טכנולוגיה. במשך 17 שנים, ה-FBI רדף אחרי מחבל אלמוני חמקמק, שהצליח להרוג ולפצוע מדענים ואקדמאים. ב-1995 אחיו דיוויד חשד באח טד המתבודד כי הוא אחראי לפיצוצים ולמעטפות נפץ שנשלחו לקורבנות, והעביר את המידע לסוכנים של ה-FBI שעצרו את טד.

מספר חודשים לאחר מכן, באפריל 1996, עצר ה-FBI את טד קזינסקי בבקתתו במונטנה, שם התגלה כי הוא בנה פצצות בלתי ניתנות לאיתור מגרוטאות שמצא, מה שהפך את זה כמעט לבלתי אפשרי למצוא ראיות שהיו עוזרות לסוכנים לאתר אותו, לפי ה-FBI. הוא שתל רמזים כוזבים כדי להכשיל את החוקרים.

קזינסקי גם איים לפוצץ מטוסים. בשנת 1979, אחת הפצצות שלו התפוצצה בתא המטען של טיסת אמריקן איירליינס משיקגו לוושינגטון הבירה. המטוס נחת בשלום מכיוון שהפצצה לא פעלה כמתוכנן.

במקרה נוסף ב-1985 טד השאיר פצצה מאחורי חנות מחשבים בסקרמנטו. כשהבעלים, יו סקרוטון, הזיז אותה, הפצצה התפוצצה והוא נהרג.

 

כלא צפון קרוליינה ארה''ב פצצות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד