כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
תוספת של אלפי שקלים

השר אליהו ידון בקידום רעיית ראש הסגל של נתניהו

שר המשפטים העלה לממשלה הצעה ולפיה הוא מעביר את סמכויותיו למינוי סגני נשיאים ונשיאים של בתי המשפט השלום והמחוזי במקרה של ניגוד עניינים - לשר עמיחי אליהו. המהלך נעשה בעקבות ניגוד עניינים של לוין בעניין קידומה של רעיית ראש הסגל של נתניהו, שמכהנת כשופטת בית משפט השלום 

השר אליהו
השר אליהו צילום: מתוך שידורי ערוץ כנסת

שר המשפטים יריב לוין העלה לממשלה הצעה ולפיה הוא מעביר את סמכויותיו למינוי סגני נשיאים ונשיאים של בתי המשפט השלום והמחוזי, במקרה של ניגוד עניינים, לסמכותו של השר למורשת, עמיחי אליהו ממפלגת עוצמה יהודית. הצעת החלטה שצפויה להגיע בקרוב לאישור הכנסת.

על פי דיווח בישראל היום, הסיבה למהלך היא התעוררות ניגוד עניינים של לוין בעניין קידומה של שופטת בית משפט השלום נאווה ברוורמן, רעייתו של צחי ברוורמן - ראש הסגל של ראש הממשלה נתניהו.

השופטת ברוורמן הגישה מועמדות להתמנות לשופטת בכירה, והנושא עלה לאחרונה לשולחנה של הנשיאה חיות. מאחר ומדובר במינוי שטעון אישור שר משפטים והסכמה של נשיאת העליון, לוין הגיש את ההחלטה על מנת לפסול את עצמו מלדון בקידום של השופטת ברוורמן, בשל העובדה שהוא ביחסים קרובים עמו, ומי שידון במתן האישור לקידומה יחד עם הנשיאה הוא השר עמיחי אליהו.

"שופט בכיר" הוא קידום המתבטא בעיקר בשכר אשר שווה לסגן נשיא או נשיא בית משפט, ומעמדו עוגן בעבר בחוק בדחיפת הנהלת בתי המשפט, זאת כדי לאפשר שדרוג שכר לשופטים מבלי לקדמם.

המצעד נעשה בעקבות החוסר במשרות אלה, או על מנת לתת מענה לשופטים שסיימו את כהונתם כנשיאים או סגני נשיאים ונאלצים לחזור להיות שופטים. קידום השופטת ברוורמן לשופטת בכירה ייתן לה תוספות שכר של אלפי של שקלים.

בנוסח החלטת הממשלה של לוין לא נכתב שהוא מעביר את סמכויותיו בעניין מינוי שופט בכיר אלא במינוי סגני נשיאים ונשיאים של בתי המשפט השלום והמחוזי, אך במשרד המשפטים אומרים כי סעיף החוק של סגני נשיאים ונשיאים תקף גם לגבי שופט בכיר.

מינוי של סגני נשיאים ונשיאים בשלום ובמחוזי מצריך את אישורו של שר משפטים והסכמה של הנשיאה חיות, אך לא דורש כינוס של הוועדה לבחירת שופטים. בעקבות כך, ההחלטה לא תקפה לגבי אפשרות שהשופטת ברוורמן תרצה להתקדם לבית המשפט המחוזי.

בעבר כבר ניסתה השופטת ברוורמן להתקדם לבית המשפט המחוזי ללא הצלחה. בשנת 2017 דווח בתקשורת כי בעלה, בזמן שכיהן כמזכיר הממשלה, פנה לחברי הוועדה בבקשה שיקדמו אותה לבית המשפט המחוזי.

כמו כן, בשנת 2020 דווח כי חברי הוועדה למינוי שופטים דאז העלו את שמה של ברוורמן כמועמדת לשופטת מחוזית למרות שהוגשה נגדה חוות דעת שלילית.

השר עמיחי אליהו אמר בתגובה לדיווח: "אף אדם מעולם לא פנה אליי בנושא". מלשכתו של שר המשפטים לוין לא נמסרה תגובה.

עמיחי אליהו צחי ברוורמן יריב לוין בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד