כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
לאחר 22 שנים

בוריס ג'ונסון עוזב את החיים הציבוריים

ראש ממשלת בריטניה לשעבר בוריס ג'ונסון התפטר בסוף השבוע מהפרלמנט במדינה. ג'ונסון מאשים את ראש הממשלה הנוכחי רישי סונאק וטוען כי בוצע נגדו "ציד מכשפות"

בוריס ג'ונסון עוזב את החיים הציבוריים
בוריס ג'ונסון צילום: ממשלת בריטניה

ראש ממשלת בריטניה לשעבר בוריס ג'ונסון התפטר בסוף השבוע מהפרלמנט במדינה. הוא עשה זאת כמחאה על חקירה המתנהלת נגדו בשל התנהלותו כראש ממשלה בזמן מגפת הקורונה.

האשמות נגדו הן, כי ביצע מסיבות המוניות במעונו הרשמי, בעת שאזרחי המדינה היו נתונים בסגר ונאסר עליהם להתקהל. ג'ונסון טוען כי בוצע נגדו "ציד מכשפות" ושלל את האשמה, זאת בטענה שלא היה מודע לכך שעובר על הכללים. יצוין, כי למרות הפופולריות לה זכה ראש הממשלה לשעבר, מעשים כגון אלו, בהם הצטייר כמי שמזלזל בחוק כאשר הדבר נוגע אליו, הביאו לסיום שלטונו.

התפטרותו מביאה אל קיצן 22 שנות קריירה פוליטית. הוא החל את תפקידו הציבורי בפרלמנט, בהמשך הפך להיות ראש עיריית לונדון ולאחר מכן פעל באופן בולט להטות את לב האזרחים הבריטיים לטובת ביצוע הברקזיט, מה שהביא בסופו של דבר לעלייתו של ג'ונסון לראשות הממשלה.

ג'ונסון תקף בעזיבתו את ראש הממשלה הנוכחי רישי סונאק, מי שהביא להתפוררות שלטונו, לאחר שעזב את תפקידו כשר האוצר בממשלתו, על רקע האשמות שהועלו נגדו במסיבות הקורונה. ראש הממשלה לשעבר אמר בעזיבתו, כי "זה עצוב מאוד לעזוב את הפרלמנט, לפחות לעת עתה". דברים אלו נראים כמרמזים לכך שחייו הפוליטיים לא באו לסיומם, אך ימים יגידו.

בוריס ג'ונסון רישי סונאק קורונה בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד