ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
שפל של 20 שנה

המשקיעים בורחים: זה מספר העסקאות בשוק הנדל"ן בחודש אפריל

בחודש אפריל בוצעו 4,001 עסקאות לרכישת דירה - מה שמהווה נתון שפל היסטורי בכל שנות האלפיים | במהלך 20 השנים האחרונות היו בסך הכול חמישה חודשים חלשים יותר מהחודש המדובר

המשקיעים בורחים: זה מספר העסקאות בשוק הנדל"ן בחודש אפריל
צילום: מתוך אתר מחיר למשתכן

אגף הכלכלנית הראשית מפרסם היום (ראשון) את סקירת הנדל"ן לחודש אפריל 2023. מהסקירה עולה כי בחודש אפריל בוצעו 4,001 עסקאות לרכישת דירה - מה שמהווה נתון שפל היסטורי בכל שנות האלפיים, אם נשווה את הנתון לחודש מרץ שקדם לו, מדובר בירידה של 41% במספר העסקאות.

הנתון הנמוך מהווה עדות לכך שהשוק נמצא בהשהיה. גם אם נביא בחשבון שבמהלך חודש אפריל נחוג חג הספח שגרם לכך שעסקאות רבות לא בוצעו בחודש זה, עדיין מדובר בשפל הגדול מאז תחילת שנות האלפיים, מלבד תחילת הסגרים בקורונה - שאז היה קושי ביצירת עסקאות בשל ההגבלות
בנוסף מהנתונים עולה שגם המשקיעים בורחים, ירידה של 60% ברכישת דירות לעומת אשתקד. 300 דירות יצאו ממשקיעים החוצה.

הסקירה מראה כי במהלך 20 השנים האחרונות היו בסך הכול חמישה חודשים חלשים יותר מהחודש המדובר, כאשר בכל אחד מהם היה נתון נמוך בעקבות זעזועים במצב הכלכלי העולמי או המדינתי. כך, בחודש אפריל 2020, חודש בו הוטל סגר על המשק, הקבלנים מכרו בסך הכול רק 387 דירות חדשות במחיר השוק. בנוסף, בחודשים ספטמבר-אוקטובר של שנת 2011 נמכרו 969-741 דירות, זאת על רקע פרוץ המחאה החברתית, וכן בחודשים אוקטובר ודצמבר 2008 נמכרו 773 ו-972 דירות, זאת על רקע פרוץ המשבר בכלכלה העולמית.

שירה גרינברג, הכלכלנית הראשית במשרד האוצר, מבהירה כי "בהינתן הגידול במספר משקי הבית בעשור האחרון הרי שרמת המכירות באפריל האחרון נמוכה מאלו שנרשמו בחודשים לעיל, למעט אפריל 2020".

נדלן נדלן בניה שוק הדיור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד