כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מערכת הבחירות מתחממת

ההסכם בבני ברק בסכנה? דרישת הגבאים מראשי 'דגל'

כמה מראשי הקהילות בבני ברק קיימו אתמול כינוס שבסיומו הפנו דרישה לראשי 'דגל התורה': למנוע את בחירתו של חנוך זייברט לראשות העיר ולרוץ ברשימה נפרדת | בסביבת זייברט הודפים את טענות הגבאים: "כלל הקהילות קיבלו ויקבלו יחס שווה, בטוחים שההסכם לא יופר"

ההסכם בבני ברק בסכנה? דרישת הגבאים מראשי 'דגל'
כינוס הגבאים צילום: באדיבות המצלם

הבחירות לרשויות המקומיות מתקרבות בצעדי ענק - ובעיר התורה והחסידות מתחממים על הקווים: מה שהייתה אמורה להיות לכאורה כהחלפת משמרות רגועה ושקטה במסגרת ההסכם הידוע בין 'דגל התורה' ל'אגודת ישראל', הולכת ומסתמנת כמערכת בחירות מקומית סוערת. לפי ההסכם, ראש העיר הנוכחי מטעם 'דגל' אברהם רובינשטיין אמור לפנות את מקומו ולאפשר לממלא מקומו מאגודת ישראל חנוך זייברט, להתמודד על התפקיד. אלא, שכעת יש מי שדורש לחפש חלופות ובכך להפר את הסיכום.

מי שעומד מאחורי המהלך הם קבוצת גבאים מהקהילות הליטאיות בעיר, שטוענים כי כהונה של זייברט בראשות העיר עלולה לפגוע בהם. בתום כינוס שערכו אתמול (מוצאי שבת) הגבאים, אותו הם מגדירים כ"כינוס חירום", הם שיגרו מכתב לראשי 'דגל התורה'. "דורשים להטיל וטו על מועמדות זייברט ומוכנים לתמוך בכל מועמד אחר שתציב אגודת ישראל או ש"ס, לחילופין, יש לרוץ לבד", כתבו הגבאים.

המסמך הפנימי שנשלח לראשי דגל התורה

גורמים בסביבתו של חנוך זייברט ובסיעת 'אגודת ישראל' דוחים את הטענות על הסף, ובטוחים כי ההסכם עם 'דגל התורה' ימומש. "כל הקהילות קיבלו ויקבלו יחס שווה", אמר גורם בסביבתו של זייברט ל'בחדרי חרדים'. "כראש העיר בעבר וכממלא מקומו בהווה, דאג זייברט לכל פונה באשר הוא". גורמים באגודה מוסיפים ומאיימים: "אנחנו בטוחים שזייברט יקבל את התפקיד לפי ההסכם, אך אם מישהו ישקול להפר את הסיכומים יהיו לכך השלכות על ערים נוספות".

לפני מספר שבועות, כך נודע ל'בחדרי חרדים', עוד קודם לפטירת מרן הגרי"ג אדלשטיין זצוק"ל, החלו מספר גבאי קהילות לקיים ישיבות חשאיות, שבהן העלו את חששם לקראת הקדנציה הבאה. בישיבות טענו הגבאים כי הם חוששים מפני כהונה של זייברט בראשות העיר, ומכך שיעצור לדבריהם את פיתוח הקהילות הליטאיות. בנוסף, אומרים הגבאים, כשהוצג בפניהם ההסכם שנחתם בין דגל לאגו"י לפני הבחירות האחרונות, התברר להם להפתעתם כי קיים סעיף לפיו לדגל התורה קיימת האפשרות להטיל וטו על זהות המועמד מטעם אגו"י.

משכך, לטענת הגבאים, גם אם ב'דגל התורה' לא מתכוונים לדרוש את המשך ראשות העיר, הם דורשים לכל הפחות שיוטל וטו על מועמדות זייברט לראשות העיר.

"כולם מקבלים יחס שווה". חנוך זייברט. צילום: פלאש90

באותם ימים ישבו ראשי הגבאים עם מוטי פאלי, נאמנו של מרן הגרי"ג אדלשטיין זצוק"ל, שאמר להם, לטענתם, כי יש להם את כל הגיבוי של בית מרן ראש הישיבה, והם קיבלו את ברכת הדרך להמשך המאבק. כעת לאחר פטירתו, ולאחר תום ימי השבעה, העלו גבאי הקהילות הילוך, ואתמול התכנסו למעלה מ-120 גבאי קהילות בבית הכנסת בית צ'רנסקי במרכז העיר.

בכינוס נשאו דברים מספר עסקנים גבאים מהקהילות המרכזיות ביותר של הציבור הליטאי בבני ברק. במהלך הכינוס עלו הצרכים לקהילות הליטאיות. הגבאים, כאמור, דרשו מראשי דגל התורה למנוע את בחירתו של זייברט לראשות העיר ולתמוך בכל מועמד אחר מטעם דגל, אגודת ישראל או ש"ס. בנוסף הם דורשים לרוץ בבחירות הקרובות ברשימה נפרדת, ולהמשיך, לדבריהם, את "העשייה המבורכת של דגל התורה גם בקדנציה הבאה לטובת הקהילות הרבות שנמצאות בפריחה".

גבאים חנוך זייברט בחירות מוניציפליות 2023

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד