כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"פגענו בהרבה מאוד"

איזנקוט חשף: "ב-2015 התבקשנו לבצע תקיפה נגד דאע"ש"

הרמטכ"ל שלעבר גדי איזנקוט חשף כי "ב-2015 התבקשנו לבצע תקיפה נגד דאע"ש, תקפנו והצלחנו לפגוע בהרבה מאוד אנשי דאע"ש". איזנקוט הוסיף: "מי שיודע הכי טוב כמה צה"ל פעל ברחבי המזרח התיכון הם אנשי דאע"ש"

איזנקוט חשף: "ב-2015 התבקשנו לבצע תקיפה נגד דאע"ש"
הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט צילום: פלאש 90

הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט חשף היום (ראשון) במכון למחקרי ביטחון לאומי inss, כי "ב-2015 התבקשנו לבצע תקיפה נגד דאע"ש, תקפנו והצלחנו לפגוע בהרבה מאוד אנשי דאע"ש".

אייזנקוט אמר: "המערכה נגד דאע"ש הייתה אינטנסיבית ובהרבה יותר ממדינה אחת – עם תוצאות שבחלק מהמקומות עולות על כל דמיון בסוג המבצעים והתקיפות שבוצעו. חלק מהפעולות עברו מתחת לרדאר. הצבא עסק במערכה הזאת – אמ"ן, חיל אוויר, יחידות מיוחדות, קשרי חוץ".

אייזנקוט חשף: "תופעת דאע"ש מקבלת אצלנו תפנית ב-2015 כשבמהלכה יש אירוע במקום מסוים שאנחנו מתבקשים לבצע תקיפה, מבצעים תקיפה רחבה מאד יחסית ופוגעים בהרבה מאד אנשי דאע"ש".

לדברי אייזנקוט: "אין הרבה מדינות בעולם שיודעות לאתר מטרות בגודל של פודיום ולהכניס טיל למטרה ברדיוס של 1000 קילומטר סביב ישראל. האויבים שלנו ראו את זה, הרוסים ראו את זה, האמריקאים ראו את זה.

מי שיודע הכי טוב כמה צה"ל פעל ברחבי המזרח התיכון הם אנשי דאע"ש כי הם שילמו מחירים של מאות של הרוגים ופצועים ונפגעים והם ידעו מי ידע לעשות את הפעולות האלו".

יצוין כי הרמטכ"ל לשעבר לא חשף היכן נעשתה התקיפה ומי ביקש זאת מישראל, אבל בשנים הקודמות דווח כי ישראל פועלת נגד דאע"ש בסיני.

גדי איזנקוט דעאש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד