י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
"השיחות רציניות וחשובות"

הרצוג: "ימים קריטיים, מקווה שהמנהיגים יקבלו את ההחלטות הנכונות"

נשיא המדינה התייחס לשיחות ההידברות וטען כי "הן רציניות וחשובות". הרצוג הוסיף: "אלו ימים קריטיים ואני מאוד מקווה שהמנהיגים ונבחרי הציבור יקבלו את ההחלטות הנכונות"

הרצוג: "ימים קריטיים, מקווה שהמנהיגים יקבלו את ההחלטות הנכונות"
נשיא המדינה יצחק הרצוג צילום: קובי גדעון/לע״מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס היום (ראשון) בכינוס הפורום העולמי של הוועד היהודי-אמריקאי AJC לשיחות הרפורמה ואמר: "אני נותן תשומת לב גדולה לשיחות ההידברות בבית הנשיא, ולדעתי הן רציניות וחשובות".

הרצוכג הוסיף: "אמרתי למנהיגים שהם נושאים באחריות עצומה באשר לגורל ולתוצאות השיחות הללו, ובמיוחד באשר למאמץ הנדרש כדי להגיע להסכמה רחבה בנושאי הליבה החשובים כל כך".

לדבריו, "אלו ימים קריטיים ואני מאוד מקווה שהמנהיגים ונבחרי הציבור יקבלו את ההחלטות הנכונות, כי לא רק עם ישראל רוצה הסכמה רחבה, וקונצנזוס בנושאי הליבה מבלי לפגוע כמובן בכללי היסוד של הדמוקרטיה והחוק ובעצמאות מערכת המשפט. העולם היהודי כולו מצפה מאיתנו לא להיקרע לגזרים, ורוצה שנתקדם בדיאלוג".

עוד אמר הנשיא: "הוויכוח עצמו, הנוגע לסוגיות הליבה של הגבולות בין שלוש זרועות השלטון הוא ויכוח לגיטימי, שנובע מתהליך שהחל לפני 30 שנה. אלו שאלות קריטיות שנולדות כשאין חוקה. עד כמה זרוע אחת של הממשלה יכולה להחליף את השנייה? זהו דיון לגיטימי מאוד.

אולי טוב שזה עלה עכשיו כסוגיה ציבורית, כדיון מעמיק אמיתי איפה אנחנו, ולאן אנחנו הולכים כאומה. אני מוצא שזה תהליך בריא ופוטנציאלי שבו אנו נותנים מקום להבדלים שלנו ומדברים אחד עם השני".

לסיום אמר: "בבית הנשיא אנחנו מארחים מדי חודש אלפי ישראלים שדנים בנושאים האלה מכל צדדי החברה הרב-תרבותית בישראל. עלינו להתמודד עם המציאות ולנסות כמיטב יכולתנו להגיע לפתרונות ידידותיים המשמרים את הדמוקרטיה שלנו, מגנים על הדמוקרטיה שלנו, משמרים ומגנים על עצמאותה של מערכת המשפט שלנו - ולמרות זאת, למצוא את תשובות הנכונות לגבי הגבולות בין זרועות השלטון הללו".

יצחק הרצוג הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד