כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
אלו הצעדים שנשקלים

אתגר לקואליציה: תוך שבועיים תוקף חוק גיוס החרדים יפוג סופית

תוקף חוק הגיוס יפוג כבר בסוף חודש ביוני, ולא בסוף חודש יולי כפי שחשבו עד עתה בקואליציה. בישיבה שנערכה היום בנושא אצל ראש הממשלה בהשתתפות החרדים, עלתה האפשרות להשתמש בתקנה מיוחדת של שר הבטחון שתאפשר הקפאה בפועל של המצב החוקי בחצי שנה

אתגר לקואליציה: תוך שבועיים תוקף חוק גיוס החרדים יפוג סופית
באדיבות המצלם

תוקפו של חוק הגיוס יפוג כבר בסוף החודש הקרוב בעוד קצת יותר משבועיים ולא בסוף החודש הבא כפי שחשבו עד עתה בקואליציה. 

מתברר כי למרות שהמדינה קיבלה ההערכה מבית המשפט העליון לקיום פסק הדין שפסל את חוק הגיוס, עד לסוף החודש הבא, החוק המקורי, שחוקק ב-2014 נכתב מלכתחילה עד יוני 2023 ולכן הדחייה אינה רלוונטית.

בעקבות כך, התנועה לאיכות השלטון פנתה הערב לשר הבטחון יואב גלנט ולרמטכ"ל הרצי הלוי, בכדי להפנות את תשומת ליבם לסיום תוקפו של ההסדר לדחיית השירות של בני הישיבות בסוף החודש הקרוב ולא כפי שחשבו בצה"ל ובממשלה.

בישיבה שנערכה היום אצל רה״מ בנימין נתניהו בנושא, עלתה האפשרות להשתמש בתקנה מיוחדת של שר הבטחון שתאפשר הקפאה בפועל של המצב החוקי בחצי שנה.

היועמ"שית גלי בהרב מיארה צפויה למסור את עמדתה בנושא עד מחר. פתרון נוסף שנשקל הוא פנייה לבג״ץ שיאריך את תוקף הוראות החוק מעבר למה שהגדיר המחוקק.

בתוך כך, כפי שכבר דיווחנו בבוקר, ראש הממשלה נתניהו מבקש לדחות את חוק הגיוס למושב החורף כי עדיין אין הסכמות מול המפלגות החרדיות, וגם לא בינם לבין עצמם.

 

חוק הגיוס בנימין נתניהו התנועה לאיכות השלטון המפלגות החרדיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד