ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
עבודה שיטתית

עורכי דין נעצרו בחשד לשורת עבירות עבור לקוחותיהם

עורכי דין נעצרו בתום חקירה סמויה בחשד לביצוע עבירות מרמה, הונאה, עבירות מס ועבירות על חוק איסור הלבנת הון עבור לקוחותיהם בארץ ובחו"ל

עורכי דין נעצרו בחשד לשורת עבירות עבור לקוחותיהם
אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה

בלשי היחידה הכלכלית (יאל"כ) בלהב 433 מלווים בחוקרי יחידת חקירות מס הכנסה תל אביב עצרו הבוקר (ראשון) עורכי דין בחשד לביצוע שיטתי של עבירות מרמה הונאה, עבירות מס ועבירות עפ"י חוק איסור הלבנת הון עבור לקוחותיהם בישראל ובחו"ל, במישרין וגם באמצעות חברות הנמצאות בשליטתם בארץ ובחו"ל. בסיום חקירה משותפת, ובהתאם לממצאיה, יובאו החשודים לדיון בהארכת מעצרם בבית המשפט.

חוקרי יאל"כ בלהב 433 ניהלו בחודשים האחרונים חקירה סמויה בשיתוף עם רשות המסים, ממנה עלה חשד לביצוע עבירות הונאה, מרמה, עבירות מיסוי והלבנת הון של עורכי דין, ושותפים. מהחקירה עולה כי החשודים לא עסקו במתן שירותים משפטיים בלבד אלא סיפקו שירותי הלבנת הון לקהל לקוחותיהם, כספים אשר לא דווחו לרשויות המס ומשכך גם לא שולם עבורם מס ומקור הכספים אינו ידוע.

עוד התברר מהחקירה כי החשודים פעלו במספר שיטות לביצוע העבירות המיוחסות להם כגון נאמנויות, חברות זרות, מטבעות וירטואליים, עסקאות פיקטיביות ועוד על מנת להלבין את כספי לקוחותיהם ותוך הסתרת זהות הנהנים בכספים.

החקירה המשותפת נערכה בסיוע גופי אכיפה אזרחיים ובהם הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור ולוותה ע"י פרקליטות ת"א מיסוי וכלכלה. מהחקירה עולה חשד להיקף עבירות בשווי מוערך של 100 מיליון ש"ח.

הבוקר כאמור החקירה הפכה לגלויה עם מעצרם של עורכי הדין וכן של חשודים נוספים, אשר שימשו בתפקידים שונים ובהם סייענים, בלדרי כספי המזומנים, אנשי עסקים המתווכים בעסקאות, רואי חשבון ועורכי דין. במהלך הבוקר נערכו חיפושים בבתיהם ובמשרדיהם של החשודים ונתפס רכוש רב.

בשעה זו החשודים מובאים לחקירה במשרדי היחידה, בסיומה ובהתאם לממצאיה יובאו לדיון בהארכת מעצרם בבימ"ש השלום בראשל"צ.

עורכי דין גל מעצרים מבצע מעצרים עבירות מס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד