י"א סיון התשפ"ד
17.06.2024
המשבר מחריף

ראש שכירי החרב הודיע כי לוחמיו לא יחתמו על חוזה עם צבא רוסיה

ראש שכירי החרב של וגנר, יבגני פריגוז'ין, אמר כי לוחמיו לא יחתמו על שום חוזה עם הצבא הרוסי. רוסיה שואפת להשתלט על הקבוצה החצי-צבאית. משרד ההגנה הרוסי הודיע כי כל "מחלקות המתנדבים" חייבות לחתום על חוזים. יבגני פריגוז'ין תקף את שר ההגנה סרגיי שויגו. גנרל רוסי האשים את קבוצת וגנר בחטיפת אנשיו

ראש שכירי החרב הודיע כי לוחמיו לא יחתמו על חוזה עם צבא רוסיה
מפקד כוח וגנר מוקף בלוחמיו צילום: צילום מסך

ראש קבוצת שכירי החרב הרצחנית של וגנר התנגד לניסיון של שר ההגנה הרוסי להשתלט על לוחמיו, המשך לסכסוך מר בין הכוח הלוחם הפרטי לרוסיה, מגיע לשיאים חדשים. יבגני פריגוז'ין אמר אתמול כי לוחמיו לא יחתמו על שום חוזה עם שר ההגנה סרגיי שויגו, תוך שהוא מתריס בפומבי על מה שנראה כמאמצים לרסן את השפעתו

פריגוז'ין תקף שוב ושוב את הצמרת הצבאית הבכירה של הנשיא ולדימיר פוטין, והגדיר את התנהלות הצבא כבגידה, הטיח בהם על כך שלא הצליחו להילחם במלחמה באוקראינה. המתיחות עם הקרמלין התגברה כאשר שכירי חרב חטפו בשבוע שעבר גנרל רוסי בחזית, שהודה בסרטון כי היה שיכור בתפקיד לאחר שירה על רכב וגנר.

מאוחר יותר הופיע סרטון ובו הגנרל רומן וונוויטין, מאשים את וגנר בעינויים של חיילי פוטין ואת פריגוז'ין בהכפשת הצבא, פשע שעלול להביא אותו לכלא.

פריגוז'ין אמר שוגנר כפוף לחלוטין לאינטרסים של רוסיה, אך מבנה הפיקוד היעיל ביותר שלה ייפגע מדיווח לשר ההגנה שויגו. "שויגו לא יכול לנהל עימותים צבאיים", אמר פריגוז'ין, והוסיף כי וגנר עקף את שויגו ותיאם את פעולותיו באוקראינה עם הגנרל הרוסי סרגיי סורוביקין.

למרות הפסדי ענק, ואיסור על גיוס אסירים מהכלא ברוסיה, לפריגוז'ין יש כ-60,000 איש. וגנר הוא אחד מכמה צבאות פרטיים של רוסיה. מנהיג המלחמה הצ'צ'נית, רמזן קדירוב, שולט בקבוצה חמושה בכבדות משלו, וענקית האנרגיה הרוסית גזפרום הקימה חברה צבאית פרטית משלה.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין כח וגנר צבא אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד